Scanograph Tekniğinin VizyonuOKÇU'nun Scanograph'ları, Karda Piknik 1, Minik bir alev öyküsü, Mavi ve
Kırmızının Kanunlara Saygısı, Rezonans, Martılar ve bunun gibi farklı başlıklar
altında olsa da, değişik konuları işlese de, genel olarak hareket izlenimi esprisinin
ritmik çeşitlemelerini sunduğu için, fütürüst/fotodinamik bir biçime sahip olduğu
iddia edilebilir. Ancak, bu fotoğraflarda, III. Binyıla merdiven dayadığımız
günümüzde, ilk fütürüstlerin ifade etmiş olduğu orjinal içerik özellikleri ve
ideolojik nitelik yoktur. Modern yirminci yüzyıl kültürünün birincil teması olarak
hız olgusunu, hem bir yaşam prensibi, hem politik bir öneri hem de yeni bir estetik
kurma iddiası olarak kendine özgü bir biçimde irdelemiş olan fütürüst tavır,
artık sanatçının keyfi seçimine bağlı bir alıntı sorunu haline gelmiştir.
Dolayısıyla OKÇU'nun fotoğraflarının Stroboscopik yapısı, yalnızca
görünüştedir. Yine de kolektif hafıza kayıtlarımızı bir kez daha gözden
geçirelim: Sanatsal yaratıcılık, insanlık tarihi boyunca zaman zaman, en kristalize
bir radikal eleştiri modeli olarak yaşanmıştır. Fütürüstlerde eleştirmendi.
İtalyan coğrafyasındaki geleneğe ve onun estetik evrensel simgelerine tutkuyla meydan
okuyarak teknolojiye tapıyor, modern metropolisin kaosunda insanlığın dirilişini
kutluyor, değişim aşkıyla Ares'i kucaklıyorlardı.
|