Hans Helmut Prinzler, Klaus Geitel, Martin Schlappner, Wolfram Schütte
Çeviren:
Füsun Ant
Es Yayınları;
İstanbul, 2006, 195 sayfa, Türkçe, Karton Kapak.
“Beni film yapmaya iten, her şeyden önce yaşayan insanlarla ilgili, olaylar
aracılığıyla değil, olayların tam ortasında yaşayan insanlarla ilgili öyküler
anlatmak ihtiyacıdır. Yönetmen sıfatıyla üstlenmek zorunda olduğum bütün
görevler arasında beni en heyecanlandıranı, oyuncularla çalışmaktır. Benim
elimde yeni insanlara dönüşecek, yaşamaya atandıkları yeni hayatlarla yeni bir
gerçekçilik, sanatın gerçekçiliğini yaratacak insan malzemesi.”
Luchino Visconti
İtalyan yeni gerçekçiliğinin kurucularından Luchino Visconti, savaş sonrası
İtalyan sinemasının en büyük yönetmenlerinden biridir. Çok sayıda opera ve
tiyatro oyununu da sahneleyen Visconti’nin filmlerinde Marksist sinema
anlayışının en yetkin örneklerini buluruz. Özellikle çöken sınıfların,
aristokratların ve feodallerin çaresizliğini ve dağılmalarını anlattığı filmler
onun başyapıtıdırlar.
Bu kitapta Tutku, Yer Sarsılıyor, Leopar, Ludwig, Masumlar, Lanetliler gibi
büyük filmlerin yaratıcısı Visconti’nin sinema anlayışı ve filmleri ayrıntılı
bir şekilde inceleniyor.