Suya Yazı Yazmak - 2005 .... Kurmaca, 00:10:23
27. İFSAK Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması. 2005
2. Hisar Kısa Film Festivali. 2006
5. İKFD Ulusal Kısa Film ve Öykü Yarışması, Gösterim. 2006
M.Ü.G.S.F. Sinema TV Bölümü "50. Yıl Film Haftası, 50 Yılda 50 Film” Gösterim. 2008
Kaynak
İFSAK Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması
Cindy Kohener
Yönetmen Yardımcısı, Post Production Sorumlusu
Son günlerin gişe rekorları Kıran Arog’un post prodüksiyonunda çalışan Cindy
Kohener, yoğun çalışma saatlerine rağmen, işini çok severek yapan bir sinemacı.
Pozitif kişiliği yaptığı başarılı işlere de yansıyan Kohener ile, kariyeri
konusunda bir söyleşi yaptık. Son zamanların ses getiren filmi Arog’da post
productionda çalıştınız. Arog’da kamera arkası çalışmak nasıl bir his? Çok
keyfiliydi ve çok tecrübe katan bir proje idi. Zaten Cem Yılmaz ve Ali Taner
Baltacı iki yönetmen olarak çalışıyorlar . Yaptıkları işi iyi yapmayı Seven
insanlar. Çok Emek harcanmış değerli bir proje. 1 senelik bir çalışmanın eseri.
Ben post production’da 2 ay çalıştım.
Sinema sektöründe çalışmak için nasıl bir eğitim aldınız?
Marmara Güzel Sanatlar sinema bölümünden mezunum. Üzerine post production için
gittiğim bir kurs var. 3-D Compositing eğitimi aldım. Dormenler’de de Leyla
Ermaya eşliğinde bir tiyatro eğitimim var. Sonra Sinefekt Prodüksiyon staj
yaptım ve staj çalışmaya dönüştü. Türkiye’de sinema eğitimi aldım. Geçen sene
Amerika’da da eğitim görmeyi düşündüm ama zaten bu işi yaptığım için vazgeçtim.
Son zamanlarda çekilen Türk filmlerini nasıl buluyorsunuz?
Güzel soru. Son zamanlarda çok yoğun çalıştığımdan çok Türk filmi izleyemedim.
Bizim sektör böyle bir şey. Çok çalıştığınızdan, sosyal hayata çok vakit
kalmıyor açıkçası. Ama eskiye nazaran çok daha değerli prodüksiyonlara imza
atıldığına inanıyorum. Teknoloji çok daha iyi kullanılıyor. Örneğin, Arog
Türkiye’de ilk defa yapılan bir şey. Cem Yılmaz filmin Türk malı olmasını
istediği için fazla yabancıyla çalışılmadı. Filmin görsel efektleri Sinefect
Post Production şirketinde yapıldı. Miksajı Billvolt’da, Dolby Stereo İmaj’da
yapıldı. Müziğini ise Jingle House yaptı.
Reklam filminde de çalıştınız mı?
Evet. Yönetmen yardımcılığı yaptım. Yerine göre post production sorumluluğu da
yaptım.
Şalom için Eytan İpeker’le kısa metrajlı bir film çekmiştiniz...
Eytan’ın projesi vardı. Yer almak ister misin? Dediğinde kabul ettim. Filmacas
yardımında yapıldı. Hepimiz için keyifli bir deneyimdi. Şalom’un önayak olması
hepimiz için Güzel oldu.
İlerisi için hedefleriniz nelerdir?
Kendi senaryolarım var, zamanı geldiğinde gerçekleştirmek isterim. Türkiye’de
böyle bir şeye adım atmak için sektörde Uzun bir zaman geçirilmesi gerektiğine
inanıyorum. Bize okulda sinemacılık okuyan herkesin yönetmen olmak istediğini,
çok azımızın ve en ummadığımız kişilerin yönetmen olacağı söylenmişti. Benim de
istediğim yönetmen olmak. Dikkatinizi çekerse kadın yönetmen genelde pek yoktur.
Bu işi yapınca işinizle evleniyorsunuz. Saatler çok Uzun ve belirsiz ama
yaptığım işi çok seviyorum.