19-29 Nisan 2018
Son Başvuru: 23 Şubat 2018 / filmfestankara.org.tr/basvuru
Ankara Uluslararası Film Festivali
Farabi Sokak 29/1 Çankaya/Ankara
Tel: 312 468 77 45 - 468 78 55
Faks: 312 467 78 30
filmfestankara.org.tr
29. Ankara Uluslararası Film Festivali ödülleri sahiplerini buldu.
Ulusal Uzun Film Yarışmasında En İyi Film ödülüne Mehmet Ali Konar’ın 90’ların
politik atmosferinde annesinin ölümünün ardından içine kapanan bir çocuğun
hikayesini anlattığı “Renksiz Rüya” filmi değer bulundu. Banu Sıvacı’nın
Adana'nın bir kenar mahallesinde, abisi ve ablasıyla birlikte yasayan ve
beslediği güvercinlerle özel bir bağ kuran Yusuf’un hikayesini anlattığı
“Güvercin” filmi ise Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Ödülünü kazandı. En İyi
Yönetmen ödülünü bu yıl Sundance Film festivalinde Büyük Jüri Ödülü alan
“Kelebekler” filminin yönetmeni Tolga Karaçelik’in oldu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlenen festivalin ödül töreni 28
Nisan Cumartesi akşamı Özge Uzun ve Ünsal Ünlü sunuculuğunda CerModern’de
gerçekleştirildi. Seçici kurul üyelerinin yanı sıra yarışmaya katılan ve ödül
kazanan film ekipleri, beyazperdenin tanınmış simaları ve akademisyenlerin hazır
bulunduğu gecede toplam 19 dalda ödül verildi.
Ulusal Uzun Film kategorisinde yarışan 10 film yönetmen Barış Pirhasan, oyuncu
Songül Öden, oyuncu Güven Kıraç, yazar Şebnem İşigüzel ve görüntü yönetmeni
Meryem Yavuz’dan oluşan Seçici Kurul tarafından değerlendirildi. Renksiz Rüya
filminin yönetmeni Mehmet Ali Konar’a ödülünü seçici kurul başkanı Barış
Pirhasan, Dünya Kitle İletişim Vakfı Başkanı İrfan Demirkol ve Festival
Direktörü İnci Demirkol birlikte takdim ettiler. Film aynı zamanda 50 bin TL
para ödülünün de sahibi oldu. Güvercin filminin yönetmeni Banu Sıvacı’ya ise 10
bin TL ödül festival onursal başkanı Oğuz Onaran tarafından takdim edildi .
Ulusal Uzun Film Yarışmasında sahiplerini bulan diğer ödüller şöyle:
En İyi Kadın Oyuncu: Tuğçe Altuğ / Kelebekler
En İyi Erkek Oyuncu: Kemal Burak Alper / Güvercin
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Gülçin Kültür Şahin / Kelebekler
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Bilal Bulut / Renksiz Rüya
Onat Kutlar En İyi Senaryo Ödülü: Mehmet Ali Konar / Renksiz Rüya
En İyi Görüntü Yönetmeni: Yağız Yavru / Renksiz Rüya
En İyi Sanat Yönetmeni: Natali Yeres / Yol Kenarı
En İyi Özgün Müzik: Mehmud Berazi, Fırat Bulut / Renksiz Rüya
En İyi Kurgu: Evren Luş / Kelebekler
SİYAD En İyi Film Ödülü: Renksiz Rüya- Mehmet Ali Konar
Ulusal Belgesel Film Yarışması Sonuçları
Belgesel yönetmeni Kerime Senyücel, yazar Buket Uzuner, oyuncu ve yönetmen Ahmet
Mümtaz Taylan, gazeteci Mirgün Cabas ve kameraman Hayri Çölaşan’nın yer aldığı
seçici kurul filmleri değerlendirdi.
Ulusal Belgesel Film Yarışmasında En İyi Film ödülünü Zeynep Gülru Keçeciler’in
Afganistan’ın kuzeyinde yer alan Tor kasabasındaki maden işçisi çocukların
dramını ele alan belgeseli Afgan Kömürü adlı belgeseli kazandı. Belgesele 20 bin
TL ödül seçici kurul adına Kerime Senyücel tarafından takdim edildi. Yarışmada
Ercan Kesal’ın mevsimlik fındık işçilerine odaklanan Fındıktan Sonra adlı
belgeseli ikincilik, Kasr Gravyeri üzerine bir belgesel olan, Özgür Atlagan,
Onur Gökmen ve Vera Ryser imzalı Sütçü Diasporasından Hikayeler üçüncülük
ödüllerine değer bulundu. İkincilik ödülünü alan “Fındıktan Sonra”ya 10 bin TL
ve üçüncülük ödülü sahibi “Sütçü Diasporasından Hikayeler” filmi 5 bin TL ödül
verildi.
Ulusal Kısa Film Yarışması Sonuçları
Akademisyen, yazar Prof. Dr. S. Ruken Öztürk, yönetmen Ramin Matin, oyuncu Devin
Özgür Çınar, karikatürist Emrah Ablak ve oyuncu Özgür Emre Yıldırım’dan oluşan
seçici kurul filmleri değerlendirdi.
Ulusal Kısa Film Yarışmasında En İyi Film ödülünü Ayçe Kartal’ın yaratıcı ve
özgün kurgusuyla dikkat çeken “Kötü Kız” filmi aldı. Filme 10 bin TL değerindeki
ödülü seçici kurul adına Prof. Dr. Ruken Öztürk takdim etti. Yarışmada Umut
Subaşı’nın “Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var” filmi ikincilik ve Onur Yağız’ın
“Toprak” adlı filmi ise üçüncülük ödülüne hak kazandı.
Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı Başkanı İrfan Demirkol kapanış
konuşmasında başta festival ekibi olmak üzere emeği geçen herkese, tüm
yarışmacılara, seçici kurul üyelerine ve sponsorlara teşekkürlerini iletti.
Festivalin gelecek sene gerçekleşecek olan 30. yılı için tüm sinemaseverlerden
destek istedi. Ödül töreninde Trio Ancyra sahne aldı.
29. ANKARA FİLM FESTİVALİNDE YARIŞACAK BELGESEL VE KISA FİLMLER BELLİ
OLDU
19-29 Nisan tarihleri arasında yapılacak 29. Ankara Uluslararası Film
Festivali’nde yarışacak kısa ve belgesel filmler belli oldu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla düzenlenen festivale 133 belgesel,
265 kısa film başvurdu.
Gülden Treske, İrfan Demirkol ve Kurtuluş Özgen’den oluşan ön seçici kurul, 10
belgesel filmi ana yarışmaya değer buldu.
Filmleri sinema seyircisi ile birlikte izleyecek seçici kurulda, belgesel
yönetmeni Kerime Senyücel, yazar Buket Uzuner, oyuncu ve yönetmen Ahmet Mümtaz
Taylan, gazeteci Mirgün Cabas ve kameraman Hayri Çölaşan yer alacak.
Yarışmada birinci seçilen filme 20.000 TL, ikinci seçilen filme 10.000 TL,
üçüncü seçilen filme 5.000 TL ödül verilecek.
Ulusal Belgesel’de yarışacak filmler:
1. Afgan Kömürü, yönetmen: Zeynep Gülru Keçeciler
2. Bir Yeşilçam Hikayesi: İhsan Yüce, yönetmen: Özgür Güzelgül
3. Bir Zamanlar Ada’da, yönetmen: Çağrı İşbilir
4. Fındıktan Sonra, yönetmen: Ercan Kesal
5. Müzikli Bir Hikâye, yönetmen: Jale İncekol
6. Özgür, yönetmen: Başak Ulusoy
7. Samir’in Rüyası, yönetmen: Armağan Pekkaya
8. Sirkhane, yönetmen: Tülin Tezel
9. Sütçü Diasporasından Hikayeler, yönetmen: Özgür Atlagan, Onur Gökmen, Vera
Ryser
10. Uzak ve Yakın, yönetmen: Oğuz Makal
Prof. Dr. Oğuz Onaran, Merve Ayparlar ve Bülent Özkam’dan oluşan ön seçici
kurul, 14 kısa filmi ana yarışmaya değer buldu.
Filmleri sinema seyircisi ile birlikte izleyecek seçici kurulda Prof. Dr. S.
Ruken Öztürk, yönetmen Ramin Matin, oyuncu Devin Özgür Çınar, oyuncu Özgür Emre
Yıldırım ve karikatürist Emrah Ablak yer alacak.
Yarışmada birinci seçilen filme 10.000 TL, ikinci seçilen filme 5.000 TL, üçüncü
seçilen filme 2.500 TL ödül verilecek.
Ulusal Kısa’da yarışacak filmler:
1. Boğaz, yönetmen: Emre Birişmen, Fatma Belkıs
2. Dem, yönetmen: Yalçın Demirağ
3. Elli Altı, yönetmen: Dilara Şahin, Abdullah Yazıcıoğlu
4. Hastabakıcı, yönetmen: Soner Sert
5. Kimse Elimi Tutmasın, yönetmen: Cenk Ertürk
6. Kötü Kız, yönetmen: Ayçe Kartal
7. Mutluluk, yönetmen: Necip Çağhan Özdemir
8. Propaganda, yönetmen: Oğuzhan Kaya
9. Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var, yönetmen: Umut Subaşı
10. Sıcak Su: Mavi, yönetmen: Onur Işık Cantürk
11. Toprak, yönetmen: Onur Yağız
12. Uzaktaki Yakınlar, yönetmen: Durmuş Sorkut
13. Yansımalar, yönetmen: M. Fatih Turan
14. Yüzler, yönetmen: Ali Aktemur
Ulusal Uzun Proje Geliştirme Desteği
Beyaz Atın Yarası / Ömer Leventoğlu (Yapımcı: Muhammet Çakıral)
Bir Gün ya da Günün Bir Parçası / Burak Çevik (Yapımcı: Selman Nacar)
Cemal / Mehmet Emin Timur (Yapımcı: Oğul Köseoğlu)
Duvar / Soner Sert
Ela ile Hilmi ve Ali / Ziya Demirel (Yapımcı: Anna Maria Aslanoğlu)
Gönül / Soner Caner (Yapımcı: Bilal Bağcı)
Hüküm / Melih Özhan Dinçel (Yapımcı: Pınar Yener Dinçel)
Kardeşimin Ordusu / Senem Tüzen (Yapımcı: Adam Isenberg)
Kayıp / Çiğdem Mazlum, Sertaç Yıldız
Yurt / Nehir Tuna (Yapımcı: Suzan Güverte)
Mobil Film Festivali 2018 Seçkisi
Alo / Allo / Hello
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish
Yönetmen / Director: Henry Blache
Sıradan bir gecede, bir kız pizza siparişi verir...
On an ordinary night, a girl orders a pizza…
Asla Pes Etme / Never Give Up Türkiye Turkey / 1’ / DCP / Renkli Color /
Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Ümit Ög
Bir adam sosyal medyada dış görünüşüyle ilgili kötü yorumlar alır... Bununla
başa çıkmanın yolunu nasıl bulur?
A man gets bad comments about his appearance on social media... How will he cope
with it?
Aykırı Olarak Sizin / Anticonstitutionnellement Vôtre / Unconstitutionally Yours
Rusya Russia / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish
Yönetmen / Director: Anna Kopylova
Bir hazine avına davet edilen adamın, çalınan bavulunu gezisine hazırlamak için
bululması gerekmektedir.
Invited to a treasure hunt, Mr. Cloud NEC must find his recently stolen suitcase,
to prepare his trip.
Bas / Press-it
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Angèle Beraud
Sürekli kadın dergilerinde gizlenmiş gerçek kadını arıyordum...
I’ve always been looking for the real woman, hidden in women’s magazines..
Beyaz Ayna / White Mirror
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Emma Chaïbedra
Genç kadın ayna karşısında önemli bir randevuya hazırlanırken, yansıması aniden
çocukluğuna dönüşür.
A young woman is getting ready for an important appointment. She’s in her
bathroom, when suddenly her reflection turns into the little girl she used to
be.
Biftek ve Patates Kızartması / Steak-Frites /
Steak ands Fries
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Olivier Riche
Güzel bir biftek ve patetes kızartmasından daha iyi bir şey yoktur.
There is nothing better than a good steak with some fries.
Bu Bir Burka Değildir / Ceci N’est Pas Une Burqua / This is Not a Burqua
Fas Morocco / 1’ / DCP / Renkli Color / Arapça Arabic / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish
Yönetmen / Director: Imad Fijjaj
Fas’ta eşcinsel olmak; gizli saklı yaşamak, hakaretlerden, dedikodulardan uzak
durmak, ve hapse düşmemek için rol yapmak anlamına gelir.
In Morocco being homosexual means above all living hidden, lying and playing a
role to avoid insults, hearsays, and prison.
Canavarlar / Monsters
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Manon Gaurin
Geceleri yaşanan korkular, resimli bir şiir gibi anlatılıyor.
An illustrated poem on nocturnal terrors.
Diken üstünde / Sur le Fil / On the Edge
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Marc Ory
Julie, bir ilişkide doğrunun ve dengenin ne anlama geldiğini Julien’e anlatmaya
çalışır.
Julie tries to explain to Julien what truth and balance mean in a relationship.
138
Dostlarımızdan Anılar / Mémoire de Nos Pairs,
Memory of Our Peers / Memory of our Peers
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Brice Veneziano
Lola, iki yıl önce hayatının dramatik olarak değiştiği yere geri döner.
Lola goes back to the place where her life changed dramatically two years ago.
Duvardaki Kelimeler / Maux au Mur / Wall’s Words
Fildişi Sahili Cumhuriyeti Ivory Coast / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz
Yönetmen / Director: Mhô Diaby
Yaşlı adam, insanların tuvalet olarak kullanmaması için duvarına yazı yazar
fakat duvarının pisuvar dışında başka amaçlar için kullanılacağından
habersizdir.
An old man weeds the space surrounding a wall and forbids to urinate there. He
is far from imagining that, more than using it as a urinal, passers-by will give
to his wall an entirely different use.
Düşük Tansiyon / Pálida / Hypotension
Venezuela / 1’ / DCP / Renkli Color / İspanyolca / Türkçe, İngilizce Altyazı
Yönetmen / Director: Edsel Sierralta
Ronni, bir uyuşturucu satıcısının tüm taktik ve stratejilerinin birleştiği bir
kovalamacada yakalanır. Kibri ve bencilliği, onu hayatın bir rüyadan başka bir
şey olmadığını anlamasını sağlayacaktır.
Ronni is caught in a chase where all the tactics and strategies of a drug dealer
converge. His arrogance and self-centeredness will make him understand that life
is nothing more than a dream.
Elde Tüfek, Göz Boyamak / Fusil en Main et
Poudre aux Yeux, Rifle in Hand / Smoke and Mirrors
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Simon Leclercq
Bir general, askerlerini neden savaşa gitmeleri gerektiğini anlatan bir
konuşmayla motive etmektedir.
A general motivates his soldiers with an eloquent speech which gives the reasons
why his camp goes to fight.
Elveda Mırıldanmak / Murmuring Goodbye Birleşik Krallık UK / 1’/ DCP /
Diyalogsuz
Yönetmen / Director: Simon Powell
Bir kadın, parçalanmış Avrupa’da İngiltere’ye veda eder ve geçmişten gelen
hayaletler ortaya çıkar.
A woman says goodbye to England in a fragmented Europe, revealing ghosts from
the past.
Ev / Home
Vietnam Vietnamese / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz
Yönetmen / Director: Duy Anh Nguyen
Kirli bir nehirde yaşayan bir balık ve kirli bir şehirde yiyecek arayan fakir
bir balıkçının buluşması.
The meeting of two creatures trying to survive: a fish, living in a dirty river,
and a poor fisherman seeking for food in a polluted city.
Evet, Hayır / Yes, No
İtalya Italy / 1’ / DCP / Siyah & Beyaz Black & White / İngilizce English /
Türkçe Altyazı
Yönetmen / Director: Matteo Tibiletti
Kulağa nasıl gelirse gelsin, “HAYIR” anlamını hiçbir zaman yitirmez. Kadına
yönelik şiddeti konu alan bir kısa film.
However it sounds, a “NO” never loses its meaning and this is a short-movie on
violence against women.
Gel Benimle Yemek Ye...Ya da Yeme / Un Dîner Presque Pas Fait / Come Dine With
Me... Or Not
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Cédric Chemir, Ludovic Claire
Bir çift arkadaşlarını davet ettikleri akşam yemeğine hazırlanırken zamanın da
ilerlemesiyle ne yapacakları konusunda epey zorlanmaya başlar.
A couple invites their friends for dinner at their place but as the clock’s
ticking they come across difficulties
Gizli Kahraman / Unsung Hero Hindistan İndia / 1’/ DCP / Renkli Color /
Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Vinamra Pancharia
Çocuğun oyuncağı suya düşer ve geri almak için çabaları işe yaramaz. Mutsuz bir
şekilde oradan ayrılıp köşeyi döndüğünde topunu ve gününü kurtaracak birisine
rastlar.
A boy and his favourite toy have been separated by a water body, his trials and
endeavours to fish it out don’t work but dejected, he leaves, and then right
around the corner he stumbles onto someone who will save the day and his ball.
Gurme Kahve / Café gourmand / Gourmet Coffee
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Arthur du Mesnil, Hilaire Perthuis, Antoine Salvage
“Gerçeklik sadece bir bakış açısıdır.”- Philip K. Dick
“Reality is merely a point of view.” - Philip K. Dick
İntiharlık Şantaj / Racket Suicidaire / Suicidal Racketeering
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Raphael Ballieu
Genç bir kadın sokakta saldırıya uğrar. Ya paranı ya canını…
A young woman gets attacked on the street. Your money or your life.
İyiliğinizi Dileyen Bir Arkadaş / Un Ami Qui Vous Veut Du Bien / A Friend Who
Wishes You Well
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Raphaël Daniel
Sophie ya telefonunu güncellememeliydi ya da Antoine ile buluşmalıydı. Veya her
ikisi de…
Sophie should never have updated her smartphone. Or been dating Antoine. Or
both.
Kabus / Cauchemar / Nightmare
Cezayir Algeria / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Abbes Aidel
Ormanda iki kişi, şüpheli bölgelerin fotoğraflarını çekmek üzere gizli
görevdedir. Birden, kameralarına el koymak isteyen yabancılar tarafından
vurulurlar.
Two men in the forest are on a secret mission, taking pictures of suspicious
places. Suddenly, they are shot by strangers who want to get their camera…
Kardeş / Brother
Moğolistan Mongolia / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Boldbataar Baasanjav
İki kardeş parkta oynarken, biri kaydırak demirinin üzerindeki parlayan kar
tanelerinin büyüsüne dayanamaz ve yalamak ister. Dili yapışır ve kurtaramaz...
A brother and his sister are playing in the playground and when the little girl,
fascinated by some snowflakes on the iron structure of the games, licks the
frozen steel bar, her tongue gets stuck onto it.
Kilise Saat 15.30’da / L’église est à 15h30 / Church is at 3:30pm
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Thierry Rousset
Mehdi, 15:30’da planlanan kilise toplantısına gecikir. Annesi elbisesini
temizlemesine yardım ederken, o da konuşmasını prova etmektedir.
Mehdi is late and the church gathering is scheduled at 3:30 pm, his mother is
helping him clean up his suit, he rehearses his speech.
Kutular / Boîtes / Boxes
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Flore Picon, Lucas Pouliquen
Elinde kürek olan bir palyaço, süresi dolmak üzere olan bir kum saatinin önünde
durur ve orayı kazmaya başlar, kürek bir şeye çarpınca hızla açmaya çalışır.
A wandering clown holding a shovel stops in front of an hourglass with the last
grains flowing, he starts digging a hole, when his shovel bumps into something.
140
Leo Asla Vazgeçmez / Leo Neves Gives Up
Macaristan Hungary / 1’/ DCP/ Renkli Color / Macarca Hungarian / Türkçe Altyazı
Yönetmen / Director: Balint Klopfstein-Laszlo
On bir yaşındaki Leo’nun odası, üzeri çizilmiş çeşitli telefon numaralarının
olduğu kağıtlarla doludur. Aniden, bu anlamsız rakamlar anlam kazanır.
Leo is eleven and his room is full of papers filled with lists of phone numbers.
Each of those numbers are crossed out. But suddenly, those nonsensical digits
start to make sense.
Libido
İtalya Italy / 1’ / DCP / Renkli Color / İtalyanca Italian / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish
Yönetmen / Director: Alessandro Zoni Berisso
Rahip günah çıkarma kabininde bir kadını dinlerken onunla birlikte olma
düşüncesiyle kendinden geçer.
In a confessional, a priest is listening to a woman praying. Attracted by her
beauty he loses his mind, haunted by the desire of a physical contact with her.
Marlotte
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish
Yönetmen / Director: Zouheïr Zerhouni, Claire Chust
Marlotte, ortadan kaybolur…
Marlotte disappeared…
Mobil Aşıklar / Mobile Lovers
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Turkish
Yönetmen / Director: Karine Durac
Catherine bir telefon görüşmesini kısa keser ve cep telefonlarının aşırı
kullanımını eleştirmeye başlar.
Catherine abbreviates a phone conversation and starts criticizing the excessive
use of mobile phones.
Motorsiklet Gezintisi / Habal-Habal / Motorcyle Ride
Flipinler Philippines / 1’ / DCP/ Filipince Filipino / Türkçe, İngilizce Altyazı
Yönetmen / Director: Arjanmar Rebeta
Bir dolandırıcı, borçlarını ek zorunda kalırsa...
When the cheater ends up paying his debts…
Nedenmiş O? / Ba’t Ganun? / Why is That?
Flipinler Philippines / 1’ / DCP / Renkli Color / Filipince, İngilizce Filipino,
English / Türkçe, İngilizce Altyazı
Yönetmen / Director: Isaias Zantua
Filipinler’de insanların duymaya alıştığı cinayetlerin yaygınlığına dikkat
çeken, hicivsel bir kısa film.
Bat Ganun? (Why is that?) is a satirical short film showing the current killings
happening in the Philippines, a very common scenario that people have become
very accustomed to.
Nefes / Breath
Türkiye Turkey / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz
Yönetmen / Director: Çağlar İçer
Adam koridorda yürürken, yanlışlıkla akvaryumu kırar ve umutsuzca balığın
hayatını kurtarmak için bir çözüm aramaya çalışır. Ancak polis siren seslerinin
gitgide yükseldiğini de duyar.
A man walks in a corridor and accidentally breaks an aquarium and the tries
desperately to save its life, seeking for any solution, but he hears the police
sirens growing louder.
Onur / L’honneur / The Honor
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Pierre Folliot
Bir adam bir çekiç alır ve suç işler.
A man takes a hammer and commits an offense.
Rehine / Otage / Hostage
Kanada Canada / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe İngilizce
Altyazılı
Yönetmen / Director: David Losier
Genç bir kadın her şeyini kaybetmiş bir adam tarafından rehin alınır. Polis
memuru durumun kontrolünü ele geçirmeye çalışırken, bir hata yapar.
A young woman is being held hostage by a man who lost everything. A police
officer is trying to take controle of the situation, but makes a mistake..
Sen ve Ben / You and I
Kamboçya Cambodia / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Sopheak Moeurn
Küçük bir kız, okula gitmek yerine orta sınıf bir ailenin kölesi olarak
çalışmaktadır. Günlük görevlerini yerine getirirken, sahip olabileceği diğer
hayatı düşünmekten de kendini alıkoyamaz.
A little girl, sold by her mother, must work as a slave for a middle-class
family instead of attending school. As she fulfills her daily duties, she can’t
stop thinking of the other life she could have had.
Sessizce / Sans Bruit / Silently
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Turkish
Yönetmen / Director: Jeremy Aidan
Birçok arkadaşı olan bir kızın hikayesi...
This is the story of a girl who has many friends.
Sokak Ritmi / Street Beat
ABD USA / 1’/ DCP/ Siyah&Beyaz Black&White / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Carly Hughes
Bu film, Venice Beach, California sokaklarındaki canlı hayatı, eşsiz bir
perspektiften ve açıdan görebiliyor, biri Venedik Plajı’nın garip manzaralarını
gözden geçirip gerçek sanat ve özveriyi görebiliyor.
This film shows the vivid life on the streets of Venice Beach, California, from
a unique perspective and angle, one is able to look past the odd sights of
Venice Beach and see true art and dedication.
Sudan Ucuz / A Vil Prix / Dirty Cheap Kongo Cumhuriyeti Republic of the Congo
India / 1’ / DCP / Siyah&Beyaz / Diyalogsuz
Yönetmen / Director: Sheriya Twana
Dünyanın bir yerinde, Afrika kökenli bir genç olan Kabaye açık artırmayla
satılıyor.
Ancak, 1300 dinardan başlayan açık artırmada, fiyat 0 dinara düşüyor. Kabaye,
çok ucuz bir fiyata satılıyor.
Somewhere here on earth, Kabaye, a young African man, is auctioned. But, while
the auction started off at 1300 dinars, the price drops down all the way to 0
dinars. Kabaye is sold at a dirt cheap price.
Sürpriz / Surprise İtalya Italy / 1’ / DCP / Renkli Color / Diyalogsuz No
Dialogues
Yönetmen / Director: Andrea Ricciotti
Sürprizlere dikkat et…
Be careful with surprises…
Şeytanın Köprüsü / Le Pont du diable / The Devil’s Bridge
Fransa France / 1’ / DCP / Siyah&Beyaz Black&White / Fransızca French / Türkçe,
İngilizce Altyazı
Yönetmen / Director: Constance Gloaguen
Şeytan, küçük bir köyün sakinlerine, köprüden ilk geçenin ruhunu ona sunma vaadi
ile komşu kasabaya bağlanacak bir köprü inşa etmeyi teklif eder.
One day, the Devil proposed to the inhabitants of a small village to build a
bridge that would connect them to the neighboring town. The pact was sealed by
the promise to offer the soul of the first passer-by to the Fallen Angel.
Tırmanış / The Climb
Avustralya Australia / 1’/ DCP / İngilizce English / Türkçe Altyazı
Yönetmen / Director: Greg Jones
Murray kaya tırmanışı yaparken bacağını kırar, Maddy ise onu kurtarmak için
yorucu bir tırmanış yapmalıdır.
When Murray breaks his leg rock climbing, Maddy must undertake a gruelling climb
to save him.
Traum(A)novelle
İtalya Italy / 1’ / DCP /Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Francesco Faralli
Bir çiftin hayalleri kabusa döner.
A couple turns their dreams into nightmares.
Tüm Sorunlarınızı Unutun / Oubliez Tous vos
Soucis / Forget About Your Troubles
Fransa France / 1’ / DCP/ Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogues
Yönetmen / Director: Anatole Levilain-Clément
İki kardeş, manzaraların birbirine karıştığı gizli bir dünya keşfeder, fakat bu
zamansız an çok sürmez ve zaman önemlidir.
Two brothers discover a private world in which landscapes are blending with each
other but this timeless moment won’t last: time is counted.
Uyanış / L’Eveil / Kakusei
Fransa France / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Bahi Ben Hamani
Başkalarının ne dediğini dinlemeli miyiz? Yoksa içgüdülerimiz mi daha iyi karar
verir?
Should we be listening to what other people say? Or is following our instincts a
better decision?
Voltaire, veya Tolerans / Voltaire, o della Tolleranza / Voltaire, or Tolerance
İtalya Italy / 1’/ DCP / İtalyanca Italian / Türkçe İngilizce Altyazı
Yönetmen / Director: Leonardo Settimelli
Fransız Aydınlanma’nın önde gelen figürü ve Hoşgörü Üzerine İncelemeler’nin
yazarı Voltaire’e yanlış yönlendirilen bu alıntı, bugün bu zamanların nasıl
telafi edilemez bir şekilde üstesinden gelindiğini gösteriyor.
This quote misattributed to Voltaire, a leading figure of the French
Enlightenment and author of Treatise on Tolerance, shows us how today those
times are irreparably over.
Yandaki Daire / L’appart d’à Côté / The Flat Next Door
Belçika Belgium / 1’ / DCP / Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Turkish
Yönetmen / Director: Baptiste Mathy
Yan daireden İyi Tatiller.
Happy Holidays from the flat next door.
Yeme Bozukluğu / T.A.C Eating Disorder
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Claire Morin
Bir anoreksiğin kafasından geçenler…
In the head of an anorexic…
Yollar / Raahha / Roads
İran Iranian / 1’ / DCP / Renkli Color / Farsça Persian / Türkçe, İngilizce
Altyazı Turkish,
Yönetmen / Director: Farshad Qaffari, Payam Laghari
Suriyeli evsiz bir aile, yasak denizden gizlice geçmeye çalışır.
A homeless syrian family tries to pass the prohibited sea clandestinely.
Zavallı Alçaklar / Salauds de Pauvre / Poor Bastards
Fransa France / 1’/ DCP/ Renkli Color / Fransızca French / Türkçe, İngilizce
Altyazı
Yönetmen / Director: Gab Arin
Zavallı alçaklar bizi kâr etmekten alıkoyuyor...
Those poor bastards are keeping us from making profit...
Zulu Rema / Zulu Rema / Zulu Rema
Tunus Tunisian / 1’ / DCP / Renkli Color / İngilizce English / Türkçe Altyazı
Yönetmen / Director: Haithem Sakouhi
17 yaşındaki Zulu Rema (Emeer), ampute bir dansçıdır. Zorluğun bir engel
olmadığını dünyaya nasıl kanıtlayacağını biliyordur.
Emeer, aka Zulu Rema,17-year-old, is a dancer with two lower limbs amputated. He
knew how to turn his difficulty into a real asset by proving to the world that
disability has never been an obstacle.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Onur Ödülleri belli oldu.
Ankara Uluslararası Film Festivalinde Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı
tarafından verilen onur ödülleri bu yılki sahiplerini buldu. “Aziz Nesin Emek
Ödülü” Menderes Samancılar’a, “Sanat Çınarı Ödülü” Rüştü Asyalı’ya, “Kitle
İletişim Ödülü” sinecine Sinema Araştırmaları Dergisi’ne 19 Nisan’da MEB Şura
salonunda gerçekleştirilecek açılış töreninde takdim edilecek.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle gerçekleştirilecek olan festivalde
dünya sinemasından en yeni filmler, ulusal yarışmalar, özel gösterimler,
çocuklar ve yetişkinler için atölyeler ile konserler sinemaseverlerle buluşacak.
Festival süresince Sinemada 68 Kuşağı paneli ve afiş yarışması sergisi de
düzenlenecek.
Aziz Nesin Emek Ödülü / Menderes Samancılar
Sanatçı hem başrollerde hem de yan rollerde ortaya koyduğu oyun gücüyle sanat
yaşamına pek çok film ve ödül sığdırdı. Hayatını kazanırken fabrika işçiliğinden
şoförlüğe emeğin her türlüsünden beslenip, sinemada herkesin biraz kendini
bulduğu samimi ve derin karakterler yarattı. Sıcak ve hüzünlü bakışlarıyla
yüreklerini titrettiği seyircisinin avucuna sanat emeğini usulca koymayı
başarabilmiş bir sanatçı olduğu için, Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı
“Aziz Nesin Emek Ödülü”nün Menderes Samancılar’a verilmesini kararlaştırdı.
Sanat Çınarı Ödülü / Rüştü Asyalı
Sanat yolculuğuna oyuncu, yazar, yönetmen ve seslendirme sanatçısı olarak devam
eden Rüştü Asyalı, toplumsal ve sanatsal hassasiyetleriyle sivil toplum
kuruluşlarında aktif olarak yer aldı. Televizyon dizileri ve kültür-sanat
programlarıyla geniş kitlelerle buluşan sanatçı, sanat eğitimcisi olarak pek çok
gencin yetişmesini sağladı. Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı “Sanat Çınarı
Ödülü”nün çok yönlü, üretken, duyarlı, yaratıcı, aydınlık ve özgürlükçü bir
sanat vizyonunu yaşatıp, kendinden sonraki kuşaklarla cömertçe paylaştığı için
kıymetli sanatçı Rüştü Asyalı’ya verilmesini kararlaştırdı.
Kitle İletişim Ödülü / sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
Yılda iki kez yayınlanan sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi Türkiye’de
akademik alanda bilimsel ve hakemli ilk sinema dergisidir. sinecine, Türkiye’de
film araştırmalarının kurumsallaşmasında ve Türkiye sinemasının farklı
yaklaşımlarla tartışılmasında önemli bir mecra olmuştur. Dünya Kitle İletişimi
Araştırma Vakfı “Kitle İletişim Ödülü”nü, sinema alanına akademik anlamda
saygınlık getirdiği, sinema sevgisini yaydığı ve sinema akademisyenleri ile tüm
sinemaseverlere önemli bir kaynak olduğu için sinecine: Sinema Araştırmaları
Dergisi Yayın Kuruluna verilmesini kararlaştırdı.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Ulusal Kısa Film Yarışması seçici kurulu
belli oldu!
“Ulusal Kısa Film Yarışması” seçici kurulunda akademisyen Prof. Dr. S. Ruken
Öztürk, yönetmen Ramin Matin, oyuncu Devin Özgür Çınar, oyuncu Özgür Emre
Yıldırım ve karikatürist Emrah Ablak yer alıyor.
Festivale yarışma ve gösterim başvuruları katılımcıların yoğun ilgisiyle sona
erdi. Bu yıl festivalin Ulusal Uzun Film Yarışmasına 35 film, Ulusal Uzun Proje
Geliştirme Desteğine 75 proje, Ulusal Kısa Film Yarışmasına 265 kısa film,
Ulusal Belgesel Yarışmasına ise 133 belgesel başvurusu oldu. Ayrıca festivale
film, kısa film ve belgesel kategorilerinde toplam 230 uluslararası başvuru
yapıldı.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Ulusal Belgesel Yarışması seçici kurulu
belli oldu.
Beş kişiden oluşan “Ulusal Belgesel Yarışması” seçici kurulunda oyuncu ve
yönetmen Ahmet Mümtaz Taylan, belgesel yönetmeni Kerime Senyücel, yazar Buket
Uzuner, gazeteci Mirgün Cabas ve kameraman Hayri Çölaşan yer alıyor.
Made in Europe filmindeki rolüyle 15. Altın Koza Film Festivalinden, Saklı
Hayatlar ile Uluslararası Kazan Müslüman Film Festivalinden ve Daha filmiyle 54.
Ulusal Yarışmadan “En İyi Erkek Oyuncu” ödülleri alan Ahmet Mümtaz Taylan,
Devlet Tiyatrolarında 25 yıl süreyle oyuncu ve yönetmen olarak çalıştı. Yapımcı
ve yönetmen Kerime Senyücel, Zeugma Dün Bugün adlı belgeselle Asya Pasifik Yayın
Birliği “Yılı En İyi Belgesel Ödülü”ne değer bulunmuştur. Osmanoğlu’nun Sürgünü
adlı belgeselle Radyo Televizyon Muhabirleri Derneği “Yılın Belgeseli Ödülü”nü,
Halfeti’den Hasankeyf’e Sudaki Umut adlı belgeseliyle “GAP’ın Kanaat Önderleri
Ödülü”nü almıştır. Iowa Üniversitesi’nin (ABD) onur üyesi olan yazar Buket
Uzuner, 2016 yılında Ankara Üniversitesi ve Ankara Öykü Günleri Derneği
tarafından verilen “Öykü Onur Ödülü”nü almıştır. Edebiyatımıza romanlar,
hikayeler, gezi yazıları ve çocuk kitapları kazandıran yazar aynı zamanda bir
çevre bilimcidir. Gazeteci Mirgün Cabas ulusal kanallarda muhabirlik, sunuculuk,
program yapımcılığı, haber müdürlüğü, haber koordinatörlüğü, yayın yönetmenliği
ve köşe yazarlığı görevlerinde bulunmuştur. Bilgi Üniversitesi Televizyon
Bölümünde Siyaset Haberciliği dersi vermiştir. Kameraman ve görüntü yönetmeni
Hayri Çölaşan, ulusal ve uluslararası olmak üzere belgesel yapımlarda ışık şefi,
kamera asistanı, kameraman ve görüntü yönetmeni olarak görev almıştır.
29. Ankara Uluslararası Film Festivalinde “Ulusal Uzun Film Yarışması” seçici kurulu belli oldu.
29. Ankara Uluslararası Film Festivalinde
“Ulusal Uzun Film Yarışması” seçici kurul başkanı yönetmen Barış Pirhasan!
19-29 Nisan 2018 tarihlerinde yapılacak olan 29. Ankara Uluslararası Film Festivali kapsamında düzenlenen “Ulusal Uzun
Film Yarışması” seçici kurulunda yer alacak isimler belli oldu. Ödüllü yönetmen Barış Pirhasan'nın başkanlığını
üstleneceği seçici kurulda oyuncu Songül Öden, oyuncu Güven Kıraç, yazar Şebnem İşigüzel ve görüntü yönetmeni Meryem
Yavuz yer alacak.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Ulusal Uzun Film Yarışması Seçici Kurul Üyeleri
Barış Pirhasan
Barış Pirhasan 80’li yıllarda Atıf Yılmaz, Ömer Kavur ve Şerif Gören gibi Türkiye sinemasının usta yönetmenleriyle
beraber çalışmıştır. Pirhasan’ın “Ah Belinda”, “Adı Vasfiye”, “Körebe”, “Amansız Yol”, “Kadının Adı Yok” ve “Asiye Nasıl
Kurtulur” gibi pek çok filmde senarist olarak imzası bulunmaktadır. Pirhasan “Usta Beni Öldürsene”, “O da Beni Seviyor”
ve “Adem’in Trenleri” filmlerinin yönetmenidir. Sanatçı 2017 yılında İKSV’nin verdiği onur ödülüne değer bulunmuştur.
Songül Öden
Geçtiğimiz yıl Ankara Uluslararası Film Festivali kapsamında “Rüzgârda Salınan Nilüfer” filmindeki performansıyla En İyi
Kadın Oyuncu Ödülüne hak kazanan Songül Öden, pek çok tiyatro oyununda ve sinema filminde rol almıştır. Öden, Sadri
Alışık Tiyatrosunda “Kadıncıklar ve Küçük Adam Ne Oldu Sana” oyunuyla tiyatro alanında da en iyi kadın oyuncu ödülleri
almıştır. Sanatçı Birleşmiş Milletlerin kadına karşı şiddetle mücadele kampanyasının Türkiye yüzüdür.
Güven Kıraç
2011 yılında 22. Ankara Uluslararası Film Festivalinde “Kavşak” adlı filmde En İyi Erkek Oyuncu ödülü almış olan Güven
Kıraç, 1997 yılında Zeki Demirkubuz'un yönettiği "Masumiyet" adlı film ile Çağdaş Sinema Oyuncuları Derneği ve İsrail
Uluslararası Film Festivalinde En İyi Erkek Oyuncu Ödüllerini almıştır. Sanatçı pek çok tiyatro oyununda ve sinema
filminde rol almıştır.
Şebnem İşigüzel
İlk kitabı, Hanene Ay Doğacak ile 1993 Yunus Nadi Öykü Ödülü’ne layık bulunan Şebnem İşigüzel, roman, öykü ve
denemeleriyle okurlarıyla buluşmaktadır. Şebnem İşigüzel‘in “Ağaçtaki Kız” adlı romanı bu sene 68. Berlin Film Festivali
kapsamında Berlinale ve Frankfurt Kitap Fuarı ortak çalışması olan Books at Berlinale programına seçilen 12 edebi
eserden biridir.
Meryem Yavuz
Görüntü̈ yönetmenliğini yaptığı ilk uzun metrajlı film “İki Çizgi” dünya prömiyerini 65. Venedik Film Festivali’nin
Uluslararası Eleştirmenler Haftası Bölümünde yapmıştır. “Kumun Tadı” ve “Toz Bezi” filmleri uluslararası ilk
gösterimlerini Berlin Film Festivalinin Forum Bölümünde gerçekleştirmiştir. “Gözümün Nuru” adlı filmi Moskova
Uluslararası Film Festivalinde jüri özel ödülüne değer bulunmuştur. Yavuz, Okan Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesi
Sinema TV Bölümlerinde öğretim görevlisidir.
Ulusal Uzun Film Yarışması Ödülleri
Seçici kurul “En İyi Film”, “Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Ödülü”, “Onat Kutlar En İyi Senaryo Ödülü”, “En İyi
Yönetmen”, “En İyi Kadın Oyuncu”, “En İyi Erkek Oyuncu”, “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu”, “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu”,
“En İyi Görüntü Yönetmeni”, “En İyi Sanat Yönetmeni”, “En İyi Kurgu” ve “En İyi Özgün Müzik” ödüllerini belirleyecek.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali “Ulusal Uzun Film Yarışması” kapsamında “En İyi Film” ödülüne değer bulunan
filmin yapımcısına 50.000 TL ve “Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Ödülü”ne değer bulunan filmin yönetmenine 10.000 TL
değerinde ödül verilecek. Festivalde “Ulusal Belgesel Film”, “Ulusal Kısa Film” ve “Ulusal Uzun Proje Geliştirme
Desteği” yarışmalarında çeşitli kategorilerde ödüller sahiplerini bulacak.
Festivale son başvuru tarihi 23 Şubat 2018
29. Ankara Uluslararası Film Festivali’ne başvurmak isteyen sinemacılar, başvuru süreci başlayan yarışmaların detaylı
bilgilerine www.filmfestankara.org.tr adresinden ulaşabilir, film başvurularını 23 Şubat 2018 tarihine kadar
gerçekleştirebilirler.
Ankara Uluslararası Film Festivali İle İlgili Gelişmeleri Sosyal Medya Hesaplarımızdan Takip Edebilirsiniz
29. Ankara Uluslararası Film Festivali ile ilgili tüm gelişmeleri; filmler, etkinlikler ve konuklarla ilgili bilgileri
ve programa dair ipuçlarını sosyal medya hesaplarımızdan takip ederek herkesten önce haberdar olabilirsiniz.
29. Ankara Uluslararası Film Festivalinden Genç Sinemacılara Destek
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Türkiye sinema endüstrisinin gelişimine ve sinemanın sanatsal niteliklerine
katkıda bulunmaya devam ediyor. Festival kapsamında Türkiye sinemasının yeni yaratıcılarına, senaryo aşamasındaki ulusal
uzun kurmaca yapımlar için “Proje Geliştirme Desteği” verilecek. İlk ya da ikinci filmini çekecek olan yönetmenler
festivalin “Proje Geliştirme Desteği” bölümüne başvurabilecek.
Ön elemeyi geçen projelerin yönetmenleri seçici kurul üyeleriyle bir araya gelecekler. Proje sahipleri duayen
sinemacılar eşliğinde çalışmalarını değerlendirecekler. Seçici kurul en iyi iki projeye geçen yıl olduğu gibi bu yıl da
60.000 TL maddi destek verecek. Projelerin gelişmesi için yol haritası çizilecek.
Geçtiğimiz yıl “Proje Geliştirme Desteği”ne Ferit Karol’un “Kumbara” ve Tufan Taştan’ın “Sen, Ben, Lenin” adlı projeleri
hak kazanmıştı. Tufan Taştan önümüzdeki yaz çekilmesi planlanan projesinin yapım aşaması öncesinde, “Proje Geliştirme
Desteği”nin operasyonel masraflara ciddi katkı sağladığını ifade etti.
Festivalin “Proje Geliştirme Desteği” bölümüne başvurmak isteyen adaylar www.filmfestankara.org.tr/basvuru adresinden
ilgili forma ulaşabilir. Başvurular 23 Şubat 2018 tarihine kadar devam edecek.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali Afiş Yarışması Sonuçlandı. Ödül Bahadır
Yazıcı’nın.
258 tasarımın katıldığı yarışmada birinciliği “Kamera Adam” adlı eseri ile
Bahadır Yazıcı kazandı. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik
Tasarım Bölümünü bitiren Bahadır Yazıcı, video ve görsel efekt alanında
çalıştıktan sonra, 2009 yılında TRT Genel Müdürlüğünde animatör olarak çalışmaya
başladı. 5.000 TL’lik ödülün de sahibi olan Yazıcı, çalışması ile ilgili olarak
“Bozkırın ortasında yalnız bir ağaç gibi, bulunduğu ortama renk getiren kamera
adam, Ankara Uluslararası Film Festivalini temsil etmektedir. Kadrajını
gökyüzüne yani geleceğe yöneltmiştir. Yüzünü evrensel sinemaya döndürürken
ayakları ve kökleri ise bulunduğu bu topraklara basar.” dedi.
Tasarımları, Ressam Habip Aydoğdu, Grafik Sanatçıları Murat Dorkip ile Muharrem
Mantar, Vakıf Başkanı İrfan Demirkol ve Festival Başkanı İnci Demirkol’dan
oluşan seçiciler kurulu değerlendirdi.
19-29 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecek festivalde başvurular
arasından seçilen 30 tasarım da sergilenecek.
Afişleri 29. Ankara Uluslararası Film Festivalinde sergilenecek olan grafik
tasarımcılar: Alp Demiralp, Ayşe Beyzanur Kara, Barış Dolan, Bilge Kurt, Buket
Arık, Dastan Abaskanov, Eda Tekcan, Emin Mammadli, Eunjin Tark, Fatma Soya, Gül
Sarı, Gülşebnem Sayın, Hakan Sümer, İpek Pelit, Kübra Canlı, Mahmut Soyer,
Melike Elif Güven, Müge Dişoğlu, Noyan Kağan Kazakçı, Onur Bolat, Özgür Alican,
Rabia Damatlar, Simge Atmaca, Uğur Erbaş, Yağız İlkdoğan ve Zeynep Sıla
Demircioğlu.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali yarışma başvuruları 2 Ocak 2018 tarihinde başlıyor!
Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı tarafından düzenlenen, 19-29 Nisan 2018 tarihleri arasında 29. kez
gerçekleştirilecek olan Ankara Uluslararası Film Festivali, her yıl olduğu gibi bu yıl da “Ulusal Uzun”, “Ulusal
Belgesel” ve “Ulusal Kısa” film yarışmaları ile Türkiye Sineması’nın gelişimine katkı sağlayan yapımları teşvik edecek.
Sinema sanatı aracılığıyla ulusal ve uluslararası iş birliği, eğitim, deneyim, bilgi aktarımı ve sinema
profesyonellerinin buluşup birlikte üretmelerine zemin oluşturan bir platform olan Ankara Uluslararası Film Festivali
Türkiye sinemasının yeni yaratıcılarına, endüstrinin gelişimine ve sinemanın sanatsal niceliklerine katkıda bulunuyor.
Festival kapsamında ulusal uzun film yarışması en iyi film ödülü 50.000 TL, en iyi ilk film ödülü 10.000 TL; ulusal
belgesel film yarışmasında birincilik ödülü 20.000 TL, ikincilik ödülü 10.000 TL, üçüncülük ödülü 5.000 TL; ulusal kısa
film yarışmasında birincilik ödülü 10.000 TL, ikincilik ödülü 5.000 TL, üçüncülük ödülü 2.500 TL olarak belirlendi.
Ulusal uzun proje geliştirme desteği yarışmasında ise dereceye girecek olan iki film projesinin her birine 30.000 TL
para ödülü verilecek.
29. Ankara Uluslararası Film Festivali’ne yarışmalar ve gösterimler için www.filmfestankara.org.tr/basvuru adresinden 23
Şubat 2018 tarihine kadar başvuru yapılabilecektir.
29. Ankara Film Festivali’nin Ardından
29. Ankara Film Festivali, yarışma seçkilerinin yanı sıra Kenji Mizoguchi
restrospektifi, Konumuz Sinema ve Uzak Köşeler gibi bölümleriyle bu sene dikkat
çekiciydi.
Sektörleşmenin hâlâ tam anlamıyla sağlanamadığı, film yapımı için devlet
desteklerinin, fonların ve festivallerin para ödüllerinin ana kaynaklar olduğu
Türkiye’de son on yıldır film festivalleri önemli bir endüstri haline geldi.
Mevcut yapısal sorunların da etkisiyle festivallerin dağıttığı para ödülleri,
düzenledikleri forumlar ve sinemacıların ortak yapımcı bulmalarını sağlayan
oluşumlar gün geçtikçe daha fazla önem kazanıyor. Antalya, Adana, İstanbul ve
Ankara gibi köklü festivallerin yanına her gün yeni bir şehir daha ekleniyor.
Belediye, valilik, Sinema Genel Müdürlüğü ve çeşitli sponsorların destekleriyle
düzenlenen festivaller bahsettiğimiz alanlarda sinemacılara bir nefes alma
imkânı yaratıyor. Ancak “nefes alma” imkânının ötesinde sanatsal olarak
hazırladıkları içerik, gerçekleştirdikleri organizasyon ve bir karaktere sahip
olmadan her sene yeni direktörlerle ve değişen bakış açılarıyla birlikte diğer
yandan da mevcut yapısal eksikleri gidermek yerine onlardan nemalanan bir
endüstriye de dönüşmüş durumda. Türkiye’nin en eski festivallerinden Antalya ve
Adana’nın son yıllarda yaşadığı düşüş ve kimlik krizi ortada. Belediye
tarafından ihaleyle yaptırılmaya çalışılan ve bu şekilde pek çok yolsuzluğun
yaşandığı geçen seneki Adana Altın Koza Film Festivali’ni festival sonrasında
detaylı olarak ele almıştık. Antalya’daki Belediye Başkanı’nın kişisel
inisiyatifiyle yıllardır devam eden bir geleneği yok edişini hepimiz izledik.
Bir kez düzenlenen Edirne Film Festivali’nde görev yapanlara ödenmeyen paralar,
yabancı konukların şehirde tek başlarına kalışları ve diğer pek çok sıkıntıya
hâlâ bir cevap verilmiş değil. Hâl böyle olunca düzenli, istikrarlı ve kendi
kimliğini koruyan bir festivalin oluşması da gittikçe zorlaşıyor. Bu açıdan
İstanbul ve Ankara Film Festivali diğer örneklerden farklı olarak, belirli bir
kimliğe sahip ve düzgün organizasyonuyla yıllardır çizgisini bozmayan
festivallerden.
Festival Seçkisinin Önemi
Bu yıl 29. kez düzenlenen Ankara Film Festivali, İrfan ve İnci Demirkol çiftinin
önderliğinde geçtiğimiz yıllarda alışık olduğumuz kimliğini, nispeten düşürülmüş
bütçesine rağmen, devam ettirmeyi başardı. Ankara’nın diğer festivallerden
farklı olarak, film seçkisi yaparak bir festival düzenleme tarzının bu sene de
farklılık yarattığını söylemekte fayda var. İstanbul Film Festivali günden güne
ödüllü filmler, ismi bilinen prestijli yönetmenler ve gala filmlerine daha fazla
yer ayırırken, Ankara ise bahsettiğimiz kategorilerden seçilmiş belli başlı
filmlerin yanı sıra ismi çok fazla festival çevrelerinde geçmemesine karşın en
az başat filmler kadar kaliteli yapımlara da yer veriyor. Mesela Bayan J İçin
Ağıt, Romantik Sürgünler ve Quiberon’da 3 Gün, bu sene yüz elliden fazla film
gösteren İstanbul Film Festivali’nin programında olmayan ama İstanbul’da
gösterilen onlarca filmden içerik olarak çok daha etkili örnekler. Bu tür
keşifleri, festivallerin bir kimlik sahibi olmaları adına çok önemli buluyorum.
Festival demek yılın tüm bilinen filmlerini bir araya toplayan bir şenlikten
öte, belirli bir estetik ve beğeni düzeyini de sağlamalı. Berlin’de Altın Ayı
ödülünü kazanan filmin gösterimi belki dolu salonda gerçekleşecektir, ama bilet
satmak tek kaygı olmamalı. Aynı zamanda dünyadaki festivalleri takip ederek ödül
almamış, gösterildiği yerlerde büyük isimlerin gölgesinde kalmış bu tarz
filmlere de yer açmak önemli. Ankara yıllardır bunu başarıyla yapıyor. Gezici
Film Festivali de, Ankara Film Festivali gibi bu alanda çok başarılı seçkilere
imza atıyor. Buralarda ismi bilinmese de keşfe değer çok fazla film bulunuyor.
Bahsini ettiklerimiz bu anlamda Transit, Styx, Yüzbaşı ve Western gibi bu yılki
festivallerin öne çıkan filmleriyle yarışacak derecede iyi örneklerdi.
Çirkin Kral’ın Efsanesi
Festivalin Ulusal Yarışma bölümü ise İstanbul’daki yarışmadan iki farklı film
içeriyordu (Bekçi ve Zor Bir Karar). İstanbul’da gösterilen filmleri daha önce
yayınlanan bir yazıda değerlendirmiştik. Yarışma filmlerinden farklı olarak
Hüseyin Tabak’ın çektiği Çirkin Kral’ın Efsanesi isimli Yılmaz Güney belgeseline
ise bir parantez açmak gerektiğini düşünüyorum.
Hüseyin Tabak, Avrupa’da yaşayan bir Kürt yönetmen olarak “Ben Kimim/Yılmaz
Güney Kimdir” sorusunu belgeselinin merkezine koyarak, Yılmaz Güney’i
araştırırken aslında diğer yandan da kendi kimliğini bulma yolculuğuna çıkıyor.
Belgesel, Yılmaz Güney’in hayatını anlattığı kadar Tabak’ın kendi kimliğini
bulmaya çalışmasının da hikâyesi, çok ince bir çizgi üzerinde ilerliyor.
Tabak’ın yolculuğu bir yerden sonra Güney’in yolculuğunun içerisinde eriyip
kaybolmuyor, bu açıdan zor bir tercihin altından başarıyla kalktığını
söyleyebiliriz. Bu tercih diğer yandan belgeselin tipik “konuşan kafalar”
belgeseline dönüşmesini de engelliyor. Yapılan söyleşiler Yılmaz Güney
efsanesini anlamlandırmasının yanı sıra Tabak’ın kimlik arayışına da katkı
sağlıyor. Güney odaklı olmasına rağmen söyleşiyi veren kişinin de karakterini
ortaya dökmesi ise çoğu zaman belgesellerde yakalanması çok zor olan ama bu
örnekte gördüğümüz gibi büyük bir etkiye sebebiyet veren ekstra bir katman
açıyor. Örneğin Elif Pütün’ün, Tarık Akan’ın, Tuncel Kurtiz’in söyleşileri
sadece Güney’i anlatmıyor, Güney’in bu isimler üzerindeki etkisini de ortaya
koyuyor. Belgeselin en değerli yanı ise, Güney’in eşlerine olan davranışları,
Yumurtalık olayı, içerdeyken yazdığı senaryolardan çekilen filmlerin yapım
süreci, yurt dışına kaçışı ve Duvar filmindeki çocuklara yaklaşımı gibi çok
konuşulan ama tam anlamıyla da aydınlatılamayan olayları; kişileri ve
belgeleriyle ortaya koyması. Özellikle Canan Gerede’nin ve Donat Keusch’un bu
anlamda anlattıkları çok değerli. Bir de tabii aile fertlerinin Güney’in
çocukluğuyla ilgili verdikleri detay bilgiler… Bunlar neden önemli, çünkü
Güney’in başta Umut olmak üzere pek çok filmi aslında sanatçının yaşam
deneyimiyle yakından ilişkili.
29. Ankara Film Festivali, yarışma seçkileriyle birlikte Kenji Mizoguchi
restrospektifi, Konumuz Sinema ve Uzak Köşeler gibi bölümleriyle de bu sene
parladı. Gelecek senelerde de film seçkilerinde aynı kararlılıkla devam
etmelerini ümit ediyoruz.