57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Uluslararası Uzun Metraj Film
Yarışması'nın jüri üyeleri belli oldu!
#UluslararasıYarışma'da Türkiye’den senarist ve yönetmen Emin Alper, Romanyalı
yapımcı Ada Solomon, Les Arcs Avrupa Film Festivali ve Tribeca Film
Festivali’nin Sanat Yönetmeni Frederic Boyer, İranlı oyuncu, yönetmen Niki
Karimi ile Brezilyalı video sanatçısı, yönetmen ve senarist Sandra Kogut
festivalde yarışacak on filmi değerlendirecek jüriyi oluşturuyor.
--
The line-up of jury members has been unveiled for the International Feature Film
Competition of the 57th Antalya Golden Orange Film Festival!
The 10 films selected for the #InternationalCompetition will be considered by a
jury comprising Turkish writer-director, Emin Alper, the Romanian producer, Ada
Solomon, Artistic Director of the Tribeca and Les Arcs European Film Festivals,
Frederic Boyer, the Iranian actor-director, Niki Karimi, and the Brazilian video
artist, director and screenwriter, Sandra Kogut.
57. Antalya #AltınPortakal Film Festivali’nin ulusal yarışmalarının jürileri
belli oldu!
Ulusal Belgesel Film Yarışması jürisi; pek çok başarılı belgesele imza atan
yönetmen, yazar Bingöl Elmas, kısa film, belgesel ve video işleriyle
uluslararası platformlarda ses getirmiş Köken Ergun ile ödüllü belgesellerin
yönetmen ve yapımcısı, akademisyen Kurtuluş Özgen’den oluşuyor.
Jury line-ups have been announced for the 57th Antalya Golden Orange Film
Festival’s national competitions!
This year, the National Feature Film Competition will be presided over by
screenwriter, actor, director and author, Ercan Kesal. He will be joined on the
jury by: screenwriter, journalist, author and actor, Gülse Birsel; screenwriter
and director, Kıvanç Sezer; actor and voice-over artist, Taner Birsel; and the
journalist, author and theater critic, Zeynep Oral.
Visit www.antalyaff.com for more information.
Altın Portakal'ın Ulusal Belgesel Ve Kısa Yarışma Filmleri Belli Oldu!
Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından 3-10 Ekim tarihleri arasında
gerçekleştirilecek 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yarışma
heyecanı başladı. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in ev
sahipliğinde düzenlenen festivalde yarışacak ve Türkiye’de ilk kez gösterilecek
12 kısa film ve 10 belgesel film belli oldu. Kısa ve belgesel sinemacılara
toplam 90 bin TL maddi desteğin sağlanacağı yarışmaların kazananları 10 Ekim
akşamı düzenlenecek Kapanış ve Ödül Töreni’nde belli olacak.
12 kısa metraj film yarışacak
Ulusal Kısa Metraj ve Ulusal Belgesel Film Yarışması’nda yarışacak filmlere,
festival danışmanı, akademisyen ve sinema yazarı Ahmet Gürata, sinema yazarı
Senem Erdine ile Antalya Altın Portakal Film Festivali Kısa ve Belgesel Film
Yarışmaları Koordinatörü, yapımcı Engin Palabıyık’tan oluşan seçici kurul karar
verdi. Ulusal Kısa Metraj Film Yarışması’nda 206 başvuru arasından seçilen 12
film yer alacak. Seçici kurul kararına göre bu yıl festivalde; Mahsum Taşkın’ın
“Binbir Gece Masalları”, Fehmi Öztürk’ün “Bir Annenin Sonatı”, Melik Kuru’nun
“Biz Bir Aileyiz”, Emre Birişmen’in “Buhar”, Haydar Taştan’ın “Cengiz”, Can
Deniz Atıcı’nın “Kara Kutu”, Esme Madra’nın “Sarı, Siyam, Kanocular ve Ev
Sahibi”, Burcu GörgünToptaş’ın “Kırk Mum”, Irmak Karasu’nun “Mamaville”, Ayris
Alptekin’in “Ondan Bahsetmiyorum”, Malaz Usta’nın “Sürgünde Bir Yıl” ve Murat
Uğurlu’nun “Tapınak” adlı kısa filmleri gösterilecek.
Bu filmler, 20.000 TL tutarındaki En İyi Kısa Film Ödülü ve 10.000 TL’lik Jüri
Özel Ödülü için yarışacak.
Yılın en yeni belgeselleri yarışacak
İlk gösterimi Antalya’da yapılacak yılın en yeni belgesellerini bir araya
getirecek olan Ulusal Belgesel Film Yarışması’na ise bu yıl 46 başvuru yapıldı.
Seçici kurul, Zeynep Dadak’ın “Ah Gözel İstanbul”, Pervin Metin Candan’ın “Bir
“Sinema Paradiso” Hikayesi”, Stella Sema Yeşiltaç’ın “Eğer Ruh Donarsa…”, Metin
Akdemir’in “Hayalimdeki Sahneler”, Deniz Tortum’un “Maddenin Halleri”, Serdar
Kökçeoğlu’nun “Mimaroğlu”, Eytan İpeker’in “Miss Holokost Survivor”, Sidar İnan
Erçelik’in “Rüzgâr Tayı”, Metin Avdaç’ın “Tipi” ve Selin Şenköken’in “Yangın
Yerinde Orkideler” adlı belgesel filmlerini seçti. Yarışmada yer alan 10
belgesel arasından bir filme ana jürinin değerlendirmesi sonucunda 40.000 TL
değerindeki En İyi Belgesel Film Ödülü, bir başka filme de 20.000 TL’lik Jüri
Özel Ödülü verilecek.
Her iki yarışmayı değerlendirecek ana jüriler ise önümüzdeki günlerde
açıklanacak.
Filmlerden görseller için; https://bit.ly/3gOThV6
57. ANTALYA ALTIN PORTAKAL FİLM FESTİVALİ ULUSAL BELGESEL VE KISA METRAJ FİLM
YARIŞMA ADAYLARI & ÖDÜLLERİ
ULUSAL KISA METRAJ FİLM YARIŞMASI
En İyi Film 20.000 TL
Jüri Özel Ödülü 10.000 TL
Binbir Gece Masalları / Mahsum Taşkın
Bir Annenin Sonatı / Fehmi Öztürk
Biz Bir Aileyiz / Melik Kuru
Buhar / Emre Birişmen
Cengiz / Haydar Taştan
Kara Kutu / Can Deniz Atıcı
Sarı, Siyam, Kanocular ve Ev Sahibi / Esme Madra
Kırk Mum / Burcu Görgün Toptaş
Mamaville / Irmak Karasu
Ondan Bahsetmiyorum / Ayris Alptekin
Sürgünde Bir Yıl / Malaz Usta
Tapınak / Murat Uğurlu
ULUSAL BELGESEL FİLM YARIŞMASI
En İyi Film 40.000 TL
Jüri Özel Ödülü 20.000 TL
Ah Gözel İstanbul / Zeynep Dadak
Bir “Sinema Paradiso” Hikayesi / Pervin Metin Candan
Eğer Ruh Donarsa… / Stella Sema Yeşiltaç
Hayalimdeki Sahneler / Metin Akdemir
Maddenin Halleri / Deniz Tortum
Mimaroğlu / Serdar Kökçeoğlu
Miss Holokost Survivor / Eytan İpeker
Rüzgâr Tayı / Sidar İnan Erçelik
Tipi / Metin Avdaç
Yangın Yerinde Orkideler / Selin Şenköken
Pandemi koşullarında Altın Portakal: Gösterimler açık havada yapılacak
Bu yıl 57'ncisi gerçekleştirilecek Altın Portakal Film Festivali, 3-10 Ekim
tarihlerinde yapılacak. Festival Yönetmeni Ahmet Boyacıoğlu ile pandemi
koşullarında düzenlenecek olan 57. Altın Portakal Film Festivali'ni konuştuk.
57’nci Altın Portakal Film Festivali, bu yıl Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin
ev sahipliğinde 3-10 Ekim tarihleri arasında Atatürk Kültür Merkezi’nde
gerçekleştirilecek. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, korona
virüsü önlemleri kapsamında festivalde bu yıl açık hava gösterimlerine ağırlık
verileceğini ve festival konukları ile izleyicilerin güvenliğinin sağlanması
için geniş önlemler alınacağını belirtti.
“Bu yıl oldukça farklı bir festival ile izleyicilerimizin karşısına çıkacağız”
diyen Festival Yönetmeni Ahmet Boyacıoğlu ile pandemi koşullarında düzenlenecek
olan 57. Altın Portakal Film Festivali’nde alınacak önlemleri, izleyicileri
bekleyen yenilikleri ve festivalde ulusal yarışmalara getirilen “Türkiye’de ilk
gösterim koşulu”nu konuştuk.
‘FİLM GÖSTERİMLERİ ÖNLEMLER ALINARAK AÇIK HAVA SİNEMALARINDA YAPILACAK’
57. Altın Portakal Film Festivali, pandemi koşullarında hangi önlemler alınarak
yapılacak?
1 Mart 2020’de sona eren Berlin Film Festivali’nden sonra dünyanın farklı
ülkelerinde yapılması planlanan bütün film festivalleri salgın nedeniyle ya
iptal edildi ya da ertelendi. Biz Ocak ayında Antalya’da yaptığımız ilk festival
toplantısında bu yılın tarihlerini 3 - 10 Ekim olarak açıklamıştık. Mart ayından
itibaren Festivalimizi salgın ortamında nasıl düzenleyeceğimiz konusunda yeni
stratejiler geliştirdik. Altın Portakal Film Festivali’nin diğer festivallere
göre en büyük avantajı, Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait festival
mekanlarının olması. Ayrıca iklim koşulları da açık hava gösterimlerinin
yapılabilmesini mümkün kılıyor. Bu yıl oldukça farklı bir festival ile
izleyicilerimizin karşısına çıkacağız. Film gösterimleri, salgına karşı gerekli
önlemler eksiksiz alınarak açık hava sinemalarında yapılacak. Jüriler de yarışma
filmlerini Atatürk Kültür Merkezi’ndeki Aspendos ve Perge salonlarında
izleyecek.
Salgın koşullarında yapılacak olan 57. Altın Portakal Film Festivali’nin daha
önce düzenlenen gelenekselleşmiş Altın Portakal Film Festivalleri’nden ne farklı
olacak? Bizi ne gibi yenilikler bekliyor?
Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin en önemli bölümü daima Ulusal
Yarışmalar olmuştur. Birkaç yıl önce Ulusal Yarışmalar’ın kaldırılmış olması
büyük bir hataydı. 2019 yılında düzenlenen 56. Festival, ‘Öze Dönüş’ temasıyla
Ulusal Yarışmaları yeniden başlattı. Bu yıl da Festivalin en önemli ve ilgi
çeken bölümleri uzun metraj, belgesel ve kısa film dallarındaki Ulusal
Yarışmalar olacak. Uluslararası Yarışma da yapılacak.
Ülkemizden film projelerine katkı sağlamak ve bu projeleri uluslararası düzeyde
tanıtmak amacını taşıyan Antalya Film Forum ve geçen yıl başlattığımız Sinema,
Medya, Radyo, Televizyon, İletişim ve Görsel Sanatlar eğitimi alan öğrencilere
yönelik Altın Portakal Sinema Okulu da devam edecek.
Zor bir dönemden geçiyoruz, ancak Festivali herkesin ilgisini çekecek bir
program ile en iyi şekilde düzenlemek amacındayız. Burada en büyük desteği
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Muhittin Böcek’ten alıyoruz. Kendisi
tam bir sinema aşığı, ortaokul yıllarında 16 mm’lik bir gösterici ile filmler
gösterip ailesine katkı sağlayacak kadar da sinemanın içinde bulunmuş bir kişi.
Bu yıl açık hava sinemalarında, daha önce hiçbir yerde gösterilmemiş yepyeni
filmlerle Antalyalılara gerçek bir nostalji yaşatmak düşüncesindeyiz.
Bu yıl ulusal yarışmalara Türkiye’de ilk gösterim koşulu getirildi. Bunu biraz
açıklayabilir misiniz?
Ülkemizde her yıl iki yüz civarında uzun metraj film çekiliyor, kısa film sayısı
daha da fazla. Son on iki ayda düzenlenen festivallere baktığınızda, özellikle
yarışmalarda yer alan bazı filmlerin festival festival gezdiğini görürsünüz.
Sonuçta birbirine benzeyen yarışmalar ortaya çıkıyor ve bazı filmler de hiç
gösterim şansı bulamıyor. ‘Türkiye’de ilk gösterim koşulu’ ile yeni filmlerin
izleyici ile buluşmasını amaçlıyoruz. Aslında ulusal yarışma düzenleyen her
festival bu yolu izlese sinema sektörüne daha çok katkı sağlanmış, ülkemizde
üretilen filmlerin daha fazla tanıtımı yapılmış olur.
Bu yılın başından beri “Yarışmalara katılacak yeterli sayıda film var mı?”
sorusuyla karşılaşıyoruz. Birçok kişi Türkiye’de film üretiminin durduğunu
sanıyor. Türkiye’de ilk gösterim koşuluna karşın bu yıl Festival’e 47 uzun
metraj, 46 belgesel ve 206 kısa film başvurdu. Antalya Altın Portakal Film
Festivali’nin en önemli işlevinin ülkemizde üretilen filmlerin tanıtılması
olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle en yeni filmlere Festivalimizde yer vermek
istiyoruz.
Festival, dijital ortamlar için herhangi ek bir proje tasarladı mı? İnternet
olanaklarından yararlanılacak mı?
Salgın nedeniyle Antalya Film Forum ve Altın Portakal Sinema Okulu’nu çevrimiçi
olarak gerçekleştireceğiz. Sinema Okulu’nun dersleri de internet aracılığıyla
öğrencilere ulaşacak. Açılış ve ödül törenlerini, basın toplantılarını, geçen
yıl başlattığımız öğlen sohbetlerini ve özel söyleşileri de tüm Türkiye’ye
yaymak için çalışmalarımız sürüyor.
Festivaldeki yan etkinliklerden de söz edelim biraz. Festivalde gerçekleştirmeyi
planladığınız yeni ek etkinlikler de mevcut mu, ne gibi etkinlikler yer alacak?
Salgın ile birlikte yaşadığımız bu dönemde birinci hedefimiz Festivali
gerçekleştirmek. Yeni yan etkinlikler düşünmüyoruz, ancak Antalyalılar yine de
her türlü sürprize hazır olsunlar.
Ezgi Sivrikaya
esivrikaya@gazeteduvar.com.tr
23 Ağustos 2020
57. Antalya Altın Portakal Film Festivali 3 - 10 Ekim 2020 tarihlerinde
düzenlenecek.
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı ve Festival Başkanı Muhittin Böcek yaptığı
yazılı açıklamada 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin 3 - 10 Ekim 2020
tarihlerinde düzenleneceğini belirtti.
Uzun metraj, belgesel ve kısa metraj dallarında yapılacak ulusal yarışmalara bu
yıl Türkiye’de ilk gösterim koşulu getirildi. 1 Kasım 2019 tarihinden sonra
tamamlanmış ve 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nden önce halka açık
ticari veya özel gösterimi yapılmamış ve yurt içinde bir festivale katılmamış,
Türkiye yapımı filmler Antalya’da yarışabilecek. Ulusal yarışmalarda toplam
860.000 TL tutarında ödül dağıtılacak.
Türkiye’de ilk gösterimi yapılacak yabancı filmlerin katılacağı Altın Portakal
Uluslararası Film Yarışması’na filmler davet yolu ile seçilecek.
Türkiye film endüstrisinin gelişimini desteklemeyi, Türkiye’den projeler için
ortak yapım fırsatlarını genişletmeyi, Türkiye ve uluslararası film endüstrisi
arasındaki bağı güçlendirmeyi amaçlayan Antalya Film Forum, bu yıl 5 - 7 Ekim
2020 tarihlerinde düzenlenecek.
2019 Yılında başlayan ve Türkiye’deki üniversitelerde Radyo, Televizyon, Sinema,
Medya, İletişim ve Görsel Sanatlar eğitimi alan 150 öğrencinin katıldığı Altın
Portakal Sinema Okulu, kapsamı gelişerek devam edecek.
Festivalde ayrıca Dünya sinemasından seçkiler, özel gösterimler, çocuk filmleri,
canlı müzik eşliğinde sessiz filmler yer alacak. Antalya’nın ilçelerine filmler
götüren ‘Altın Portakal Sinema Tırı’ da gösterimlerini sürdürecek.
Festival kapsamında yapılacak yarışmaların yönetmeliklerine https://www.antalyaff.com/tr/
adresinden ulaşılabilir.
Antalya Büyükşehir Belediyesi
Muhittin Böcek
57. ANTALYA ALTIN PORTAKAL FİLM FESTİVALİ
ULUSAL BELGESEL FİLM YARIŞMASI YÖNETMELİĞİ
A) AMAÇ
57. Antalya Altın Portakal Film Festivali Ulusal Belgesel Film Yarışması’nın
amacı, belgesel filmin önemini vurgulamak, ülkemizde belgesel sinemanın
gelişimine katkıda bulunmak Türkiye sinemasının nitelikli filmlerini
ödüllendirerek, yapımcı ve yaratıcıların yeni filmler üretmesine maddi ve manevi
katkı sunmak, sinema sektörümüzün estetik ve teknik gelişmesine öncülük etmek,
ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmasına katkıda bulunmaktır.
YARIŞMA TARİHİ
Ulusal Belgesel Film Yarışması, 3 - 10 Ekim 2020 tarihleri arasında
gerçekleştirilecek 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali kapsamında
yapılacaktır.
C) FESTİVAL VE YARIŞMA YÖNETİMİ
57. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin yönetimi ve organizasyonu, Antalya
Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilecektir. Bu doğrultuda, Ulusal
Belgesel Film Yarışması'nın yapılması Festival Yönetimi yetki ve
sorumluluğundadır.
D) YARIŞMA TÜRÜ
Yarışmaya, 30 dakikanın üzerindeki belgesel filmler katılabilir.
E) YARIŞMAYA KATILMA ŞARTLARI
1) Yarışmaya başvurular, Festival’in resmi internet sitesindeki başvuru linki
üzerinden online yapılır. Başvuru tamamlandıktan sonra formun ıslak imzalı
çıktısının Festival iletişim adresine gönderilmesi gerekmektedir. Son başvuru
tarihi 14.08.2020, Cuma, saat 18.00’dir. Festivale seçilen filmlerin kamuoyuna
tanıtılması ve festival kataloğunda yer alması amacıyla, EK-1’de yer alan bilgi
ve belgelerin online başvuru esnasında gönderilmesi gerekmektedir.
2) Yarışmaya, 1 Kasım 2019 tarihinden sonra tamamlanmış ve 57. Antalya Altın
Portakal Film Festivali’nden önce Türkiye'de halka açık ticari veya özel
gösterimi yapılmamış, yurt içinde bir festivale katılmamış, Türkiye yapımı
belgesel filmler katılabilir. Türkiye yapımı ifadesinde, “Sinematografik Ortak
Yapımlar ve Türkiye’de Ticari Amaçlı Film Çekmek İsteyen Yerli Yapımcılar
Hakkında Yönetmelik maddeleri esas alınır.
3) Yarışmaya başvuran filmlerin aşağıdaki esaslara uygun olması gerekmektedir:
Herhangi bir TV kanalında gösterilmiş, vizyona girmiş, Bluray, DVD veya VCD
baskıları satışa sunulmuş, pay TV kanalları, dijital platformlar ve VOD’de
gösterilmiş filmler yarışmaya katılamaz.
4) Ticari ya da turistik amaçlarla çekilen tanıtım filmleri belgesel
kategorisinde değerlendirilmez.
5) Yarışmaya başvuran film bir ortak yapım ise filmin Türkiye yapımcısı, katkı
paylarını içeren ortak yapım sözleşmesini ve yapımcı belgesini başvuru sırasında
festival yönetimine ulaştırmakla yükümlüdür. Yerli yapımcının katılım payı en az
%51 olmalıdır.
6) Yarışmaya filmin yasal sahibi olan yapımcısı başvurabilir. Filmin birden
fazla yasal sahibi varsa, başvuru belgesinde diğer yasal sahiplerinin de imzası
olmalı ya da başvuru belgesine ek olarak filmin diğer yasal sahiplerinin filmin
yarışmaya katılması konusundaki onaylarını bildirir imzalı bir yazı
eklenmelidir. Başvuru sahibi yapımcı, başvuru için tüm yetkinin kendisinde
olduğunu, konuyla ilgili tüm kurum ve kuruluşlardan gerekli izinlerin alındığını
belgeleyebilmelidir.
7) Festivalin resmi gösterim formatı DCP’dir. Yarışmaya seçilen filmlerin teknik
yeterliliğe sahip gösterim kopyaları, Festival iletişim adresine DCP (Dijital
Sinema Paketi) olarak gönderilecektir. DCP kopyaların son teslim tarihi
23.09.2020’dir. Kargo ücreti yapımcı tarafından karşılanır.
?? Yarışma filmlerinin gösterim kopyalarının ve değerlendirme için gönderilen
on-line izleme linklerindeki kopyaların İngilizce altyazılı olması zorunludur.
9) Değerlendirme için gönderilen on-line izleme linkinde ve gösterim kopyasında,
filmin diyaloglarının bir bölümünün ya da tamamının Türkçe olmaması durumunda,
Türkçe ve İngilizce altyazı olması zorunludur. Bu kurala uymayan filmler,
Festival Yönetimi’nin onayı doğrultusunda değerlendirme dışı bırakılabilir.
10) Festivalde yarışan filmlerin yönetmenleri, festival yönetiminin belirlediği
tarihlerde festivale davet edilir. Filmlerin yönetmenleri, Festival Yönetimi’nin
belirleyeceği gösterilere, film galalarına, söyleşilere, ödül törenlerine, özel
medya röportajlarına ve basın toplantılarına katılarak filmlerini temsil eder.
11) Festivalde ödül kazanan filmlerin yapımcıları/yönetmenleri, yayınladıkları
basın bültenlerinde ve gazete ilanlarında ve her türlü tanıtım materyalinde
Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde aldıkları ödülü festivalin logosuyla
birlikte belirtmekle yükümlüdür.
12) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ilgili birimlerince verilmiş
Kayıt-Tescil Belgesi varsa başvuru belgelerine eklenir. Diğer durumlarda Sinema
Yasası ve Yönetmeliklerinde belirtilen ilgili gösterim mevzuatı geçerlidir.
F) ÖZEL KOŞULLAR
13) Başvuru belgesinde yazılı tüm bilgilerin doğruluğu, imzalayan kişiyi bağlar.
Festival yönetimi başvuru formundaki bilgilerin doğruluğunu araştırmak zorunda
değildir. Bu bilgiler nedeniyle doğabilecek hukuksal sorumluluk imza sahibine
aittir. Festival yönetimi, başvuru sırasında paylaşılan metinlerde gerekli
editoryal değişiklikleri yapma hakkına sahiptir.
14) Yarışmaya katılan filmler, festival yönetimi tarafından festival süresince
Antalya’da kapalı ve/veya açık hava mekânlarında, ücretli ya da ücretsiz
gösterilebilir. Gösterilerden elde edilen gelirler festivale aittir. Festival
yönetimi tanıtım amacıyla, Antalya’da yarışma filmlerine özel gösterimler
düzenleyebilir. Festival süresince yapılan tüm gösterimler için, yapımcıdan
herhangi bir izin alınmaz. Başvuru sırasında istenen belgeler iade edilmez.
Festival arşivinde saklanır.
15) Yarışmaya seçilen filmlerin on-line izleme linkleri, Festival’in anlaşacağı
bir izleme platformunda, film profesyonellerinin izlemesine açılabilir. Bunun
için yapımcılarından ayrıca onay alınacaktır.
16) Yarışmaya seçilen filmlere, film başına 2.000 TL (İki Bin Türk Lirası)
gösterim bedeli verilir. Ancak “En İyi Belgesel Film” ve “Belgesel Jüri Özel
Ödülü” ödüllerini kazanan filmlere gösterim bedeli verilmez. Gösterim bedelleri,
yapımcı şirket tarafından kesilecek fatura karşılığında en geç 31.12.2020
tarihine kadar ödenir.
17) Yarışacak filmler sanatsal yeterlilik ve yarışma yönetmeliğine uygunluk
açısından değerlendirerek Festival Yürütme Kurulu ve Danışma Kurulu tarafından
belirlenir. Yarışmaya en fazla 10 film seçilecektir.
18) Yarışmaya seçilen filmler en geç 04.09.2020 Cuma günü festivalin web
sitesinde açıklanır.
19) Yarışmaya seçilen filmlerin sahipleri, yarışma filmlerinin duyurulmasından
sonra filmi Festival’den çekemezler.
H) JÜRİ OLUŞUMU VE ÇALIŞMASI
20) Jüri’yi Festival Yönetimi oluşturur. Yarışmada filmi bulunan (yapımcı,
yönetmen, oyuncu, vb.) ve Festival Yönetimi’nde yer alan kişiler ve bunların
birinci derecede akrabaları Jüri üyesi olamaz. Jüri başkanı ve/veya jüri üyeleri
yasada belirtilen mücbir sebepler dışında bir gerekçe göstererek görevini
bırakamaz. Jüri üyeleri yönetmelikteki tüm maddelere uymayı taahhüt eder.
21) Jüri, bu yönetmeliğin “Ödül Kategorileri”ne ait “I” maddede anılan tüm
kategorilerdeki ödülleri belirler. Ödül alan tüm sanatçılara ‘Altın Portakal
Ödül Heykeli’ verilir.
22) Jüri, ödülleri birden fazla film arasında paylaştıramaz.
23) Jüri, ödül kategorilerinde ödül vermeme yönünde karar alamaz.
24) Jüri değerlendirmesi sonunda, eşitlik halinde başkanın oyu 2 oy sayılır.
25) Jüri, yönetmelikte yer alan ödül kategorileri dışında başka bir ödül
veremez.
26) Festival yönetiminden bir temsilci, yönteme ilişkin sorunların
çözümlenmesinde yardımcı olmak amacıyla oy hakkı bulunmaksızın Jüri
toplantılarına katılır.
27) Jüri toplantıları sırasında salonda Jüri, festival yönetiminden bir temsilci
ve ihtiyaç halinde festival yönetimi tarafından atanacak / onaylanacak çevirmen
haricinde kimse bulunamaz.
28) Jüri, Festival Yönetimi’nin belirlediği film izleme programına uyar. Bu
planlamaya göre, Jüri’nin karar toplantısının hangi gün ve saatte yapılacağı ve
sonuçların hangi gün ve saatte Festival Yönetimi’ne teslim edileceği, Festival
Yönetimi tarafından belirlenir.
29) Jüri, bütün üyelerin imzalamış olduğu gerekçeli karar tutanaklarını Festival
Yönetimi’ne teslim etmekle ve sonuçları ödül töreni sonuna kadar saklı tutmakla
yükümlüdür.
30) Jüri üyeleri gerek özel sohbetlerinde, gerekse medyaya verdikleri
röportajlarda yarışma filmlerine ilişkin yorumlarda bulunamazlar. Filmlere
ilişkin görüşlerini belirtemezler.
I) ÖDÜL KATEGORİLERİ
En İyi Belgesel Film
40.000 TL
Jüri Özel Ödülü
20.000 TL (filme verilir)
J) PARASAL ÖDÜLLERİN ÖDENME ESASLARI
31) Parasal ödüller net olup en geç 31.12.2020 tarihine kadar ödenir. Vergiler
ve benzeri yasal kesintiler Antalya Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundadır.
32) Festivale katılan yarışma filminin birden fazla yapımcısı olması ve
özellikle bunlardan birinin yabancı olması durumunda Festival süresince ve
sonrasında Festival Yönetimi’nin muhatabı, başvuru formunda adı bulunan gerçek
ve/veya tüzel kişidir.
33) Ödül sahiplerinin banka hesap bilgileri, başvuru formunda belirtilen yasal
sahiplerin bilgileri ile tutarlı olmalıdır.
34) Başvuru formunda belirtilen isimlerin, kimlik bilgileriyle tutarlı olması
gerekmektedir. Sektörde ve sanat dünyasında farklı isim kullanılıyor ise her iki
ismin de belirtilmesi zorunludur.
35) “Jüri Özel Ödülü” ve “En İyi Belgesel Film Ödülü” yapımcı ve yönetmen
arasında eşit olarak paylaştırılır. Yapımcı ve yönetmen aynı kişiyse ödül
yapımcı-yönetmene verilir.
36) Ödül sahibinin vefatı halinde, veraset ilamına dayanılarak hak sahiplerine,
payları oranında ödeme yapılır.
K) KÜLTÜREL AMAÇLI GÖSTERİMLER ve ARŞİV KOPYALARI
37) “En İyi Belgesel Film” ve “Jüri Özel Ödülü” dallarında Altın Portakal
kazanan filmlerin birer DCP gösterim kopyası festival arşivine alınır. Festival
yönetimi, yapımcılarından izin almak kaydıyla, filmlerin kültürel amaçlı
gösterimlerini yapabilir. Festival tanıtım filminde ve belgeselinde, söz konusu
filmlerden görüntüler 3 dakikayı geçmeyecek şekilde kullanılabilir.
L) FİLMLERİN NAKLİYE VE SİGORTA İŞLEMLERİ
38) Yarışmaya katılan filmlerin sigortasından (all risk kapsamında; yangın,
hırsızlık, kısmi hasar, sabotaj) Festival süresince Festival Yönetimi
sorumludur. Sigorta, gösterim kopyalarının Festival Komitesi’nce teslim alındığı
andan Festivalin sona ermesinden sonra sevkiyatını gerçekleştirecek acenteye
teslim edilmesine kadar geçecek süre zarfında ve söz konusu gösterim
kopyalarının şehir içinde bir yerden bir yere taşınması şartını kapsar.
39) Festival bitimini izleyen 2 hafta içinde gösterim kopyaları, Festival
Yönetimi tarafından sahiplerinin yurt içindeki adreslerine gönderilir. İade
edilecek kopya, bir kez gönderilir. Kargo geri gelirse, katılımcı kendisi
irtibata geçer ve filmini Festival Yönetimi’nden alır. Kargo teslim tarihinden
sonra meydana gelecek hasar ve kayıplardan Festival Yönetimi sorumlu değildir.
40) Festivale katılan filmlerin Antalya Altın Portakal Film Festivali’nden sonra
başka bir festivale katılması durumunda, gönderim işleminden Festival Yönetimi
sorumlu değildir.
M) GENEL HÜKÜMLER
41) Yarışmaya katılan tüm yapımcılar bu yönetmelikte yer alan hususları kabul
etmiş sayılırlar. Yarışma filmleri kamuoyuna açıklandıktan sonra yapımcılar
filmlerini yarışmadan geri çekemezler.
42) Bu yönetmelikte belirlenmeyen diğer hususlarda karar yetkisi ve değişiklik
hakkı Festival Yönetimi’ne aittir. Festival Yönetimi gerekli görülen hallerde
yönetmelikte değişiklik yapabilir.
43) Bu yönetmelik Festival Yönetimi’nin onayıyla 11.02.2020 tarihinde yürürlüğe
girmiştir.
44) Festival iletişim adresi:
ANSET Ltd. Şti.
Antalya Altın Portakal Film Festivali
Meltem Mah. Sakıp Sabancı Bulvarı,
Atatürk Kültür Parkı İçi, AKM No:7
Posta Kodu: 07030 Muratpaşa Antalya.
EK-1 Online Başvuru Esnasında İstenen Bilgi ve Belgeler
Filmle ilgili teknik jenerik bilgileri (künye)
Filmin on-line izleme linki ve şifresi
Filmin Türkçe ve İngilizce kısa özeti.
Filmden fotoğraflar (yüksek çözünürlükte)
Yönetmeninin fotoğrafı (yüksek çözünürlükte), kısa biyografisi ve filmografisi
(Türkçe ve İngilizce)
Kısa yönetmen görüşü
Varsa tanıtım dosyası, elektronik basın dosyası vb. diğer malzemeler
Yüksek çözünürlüklü fragman ve web sitesinde kullanılmak üzere on-line fragman
linki.
Yüksek çözünürlüklü, filmden 3 adet klip (excerpt) on-line fragman linki.
Kliplerin süresi maksimum 2 dakika olmalıdır.
Altın Portakal’da yerli yapımlara ilk gösterim koşulu getirildi
57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin, 3-10 Ekim tarihlerinde
düzenleneceğini açıklandı. Uzun metraj, belgesel ve kısa metraj dallarında
yapılacak ulusal yarışmalara bu yıl Türkiye’de ilk gösterim koşulu getirildi.
Geçen yılın festival afişinde fotoğrafı kullanılan Türkan Şoray festival
sahnesinde. (Fotoğraf: DHA)
Bu yıl 1 Kasım 2019 tarihinden sonra tamamlanmış ve 57. Antalya Altın Portakal
Film Festivali’nden önce halka açık ticari veya özel gösterimi yapılmamış ve
yurt içinde bir festivale katılmamış, Türkiye yapımı filmler Antalya’da
yarışabilecek. Ulusal yarışmalarda toplam 860 bin lira tutarında ödül
dağıtılacak.
Türkiye’de ilk gösterimi yapılacak yabancı filmlerin katılacağı Altın Portakal
Uluslararası Film Yarışması’na filmler davet yolu ile seçilecek.
Türkiye film endüstrisinin gelişimini desteklemeyi, Türkiye’den projeler için
ortak yapım fırsatlarını genişletmeyi, Türkiye ve uluslararası film endüstrisi
arasındaki bağı güçlendirmeyi amaçlayan Antalya Film Forum, bu yıl 5- 7 Ekim
tarihlerinde düzenlenecek.
2019 yılında başlayan ve Türkiye’deki üniversitelerde Radyo, Televizyon, Sinema,
Medya, İletişim ve Görsel Sanatlar eğitimi alan 150 öğrencinin katıldığı Altın
Portakal Sinema Okulu, kapsamı geliştirilerek devam edecek. Antalya’nın
ilçelerine filmler götüren ‘Altın Portakal Sinema Tırı’ da gösterimlerini
sürdürecek.
17/02/2020
Ödüller
UZUN METRAJ KURMACA PITCHING PLATFORMU
Uzun Metraj Kurmaca Pitching Platformu Ödülü 30.000 TL
‘’Çok güçlü bir sanatsal ve sinematografik tutkuya sahip farklı bir aile draması.‘’
BAĞLAR
Yönetmen: Soner Sert
Yapımcı: Seçkin Akyıldız
Uzun Metraj Kurmaca Pitching Platformu Ödülü 30.000 TL
‘’Aile içindeki birbirinden ayrı anıların paydaşlığı ve doğasını yeni ve özgün
bir yaklaşımla ele alan bir proje.‘’
BİLDİĞİN GİBİ DEĞİL
Yönetmen: Vuslat Saraçoğlu
Yapımcı: Vuslat Saraçoğlu
Film Standartları Post Prodüksiyon Ödülü
‘’Türk sinemasına nadiren konu olan bir tarihsel dönemde (Osmanlı
İmparatorluğu'nun sonu) geçen, türlerin politik ve sosyal alt metinlerle
yaratıcı ve ilgi çekici karışımı.‘’
KURMACA WORK IN PROGRESS PLATFORM
Başka Sinema Dağıtım ve Promosyon Ödülü
‘’İki genç oğlanın harika oyuncu kadrosuyla daha derin sosyal konulara değinen
ilgi çekici basit bir hikayeye sahip trajik komedi.’’
SABIRSIZLIK ZAMANI
Yönetmen: Aydın Orak
Yapımcı: Aydın Orak
TRT Uzun Metraj Kurmaca Work In Progress Ödülü 50.000 TL
‘’Zıt karakterli iki insanın hikayesi, çatışmaları, çıkmazları sinemanın öteden
beri konu aldığı temalardan biri. Film ayrıca bu iki kız kardeşin iyilik ve
kötülük arasındaki ince çizgiyi darmadağın edebilme motivasyonlarını dikkatlice
seyirciye aktarabiliyor.‘’
KORİDOR
Yönetmen: Erkan Tahhuşoğlu
Yapımcı: Zeynep Koray, İris Tahhuşoğlu, Yunus Yunusoğlu
Uzun Metraj Kurmaca Work In Progress Jüri Özel Ödülü 40.000 TL
’’Film, kadınların karmaşık karakterini hem gerçekçi hem de fantastik bir
anlatıyla gözler önüne seriyor.’’
ZUHAL
Yönetmen: Nazlı Elif Durlu
Yapımcı: Anna Maria Aslanoğlu
Uzun Metraj Kurmaca Work In Progress Ödülü 80.000 TL
‘’Diyarbakır’da iki kardeşin trajik hikayesini cesaretli ve esprili bir şekilde
anlattığı için’’
SABIRSIZLIK ZAMANI
Yönetmen: Aydın Orak
Yapımcı: Aydın Orak
BELGESEL WORK IN PROGRESS PLATFORM
Başka Sinema Dağıtım Ödülü
‘’Günümüz İstanbul'unda kamerasını iki genç kadına yönelten genç kadın
yönetmenler - çağdaş bir kent atmosferinde, genç ikilinin erkek egemen bir
dünyada hayallerini gerçekleştirme çabasına, dostluğa ve spora dair duygu yüklü
bir öykü.‘’
DÜET
Yönetmen: İdil Akkuş, Ekin İlkbağ
Yapımcı: Ali Bilgin
Belgesel Work In Progress Ödülü 30.000 TL
‘’Kendi ailesinin öyküsünü anlatma cesareti ve karakterlerin kişisel cesareti
için... Film Türkiye'nin güneyinde yaşayan bir ailenin iç ilişkilerinin bir
yandan mahrem, diğer yandan güncel ve çarpıcı öyküsü. İyi anlatılmış, güzel
çekilmiş, biçim ve içerik yönünden yaratıcı bir proje.’’
ÖRTBAS
Yönetmen: Ahmet Necdet Çupur
Yapımcı: Nadir Öperli, Delphine Morel, Anke Petersen
Belgesel Work In Progress Ödülü 30.000 TL
‘’Cezaevindeki kadınlar hakkında film yapan kadın sinemacılar, başka türlü
sesini duyamayacağımız olanlara ses oluyor. Karşılaştıkları kısıtlamalara
rağmen, filmin ekibi dezavantajı avantaja çevirmeyi, karakterlerine yaratıcı
biçimde ses olmayı başarıyor.’’
CADI ÜÇLEMESİ 15+
Yönetmen: Ceylan Özgün Özçelik
Yapımcı: Armağan Lale
Postbıyık Ses Post Prodüksiyon Ödülü
‘’Hızla değişen bir şehirde, hem bu değişimi hem de onu yeniden inşa eden
inşaatçıları izleyen sürükleyici bir yolculuk. Film yaratıcı bir dille, gerçekte
vasıflı birer öğretmen olan Kürt inşaat işçilerinin kendileri için daha iyi bir
gelecek arayışına eşlik ediyor.’’
BluTv Dizi / Kısa Dizi Pitching Platformu Ödülü 30.000 TL
‘’İstanbul'un özel semti Kadıköy'ün çağdaş müzik kültürünün atmosferini güçlü
kadın karakteriyle sunan ve pozitif enerji veren bir proje.‘’
BERLİNİST
Yaratıcı: Serdar Kökçeoğlu, Levent Çetin
Senarist: Serdar Kökçeoğlu
Yapımcı: Levent Çetin
Yapımcı: Serdar Kökçeoğlu
Color Up Renk Düzenleme Ödülü
‘’Uluslararası çekiciliği ve merak uyandıran hikayesi ile ilginç bir proje.‘’
KISIK ATEŞTE PİŞMİŞ KALP
Yaratıcı: Can Evrenol
Senaristr: Jamie Grefe
Yapımcı: Bora Yüksel
Beta Film’den Uluslararası Danışmanlık Özel Ödülü
‘’Gelecek vaat eden yaratıcıların uluslararası potansiyeliyle daha önce
Türkiye'de yapılmamış otantik orijinal bir hikaye.‘’
İSTANBUL'UN ERKEKLERİ
Yaratıcı: Ali Kemal Güven
Senarist: Ali Kemal Güven
Yapımcı: Seda Özkaraca
SÜMER TİLMAÇ ANTALYA FİLM DESTEK FONU
Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu Ödülü 150.000 TL ve Fono Film Post
Prodüksiyon Ödülü
‘’Evrensel değerlere de sahip meselesine olan yaklaşımındaki klişe dışı
tercihleri, mekan-hikaye ilişkisinde kurulmuş sağlam yapısı, ön hazırlık
sürecindeki ve proje sunumunda sergilenen başarılı profesyonellik nedeniyle
Emine Yıldırım imzalı “Gündüz Apollon Gece Athena” adlı projeyi ödüle değer
buldu.’’
GÜNDÜZ APOLLON GECE ATHENA
Senarist: Emine Yıldırım
Yönetmen: Emine Yıldırım
Yapımcı: Dilde Mahalli, Emine Yıldırım
Antalya Film Forum, Türkiye film endüstrisinin gelişimini desteklemeyi,
Türkiye’den projeler için ortak yapım fırsatlarını genişletmeyi, Türkiye ve
uluslararası film endüstrisi arasındaki bağı güçlendirmeyi amaçlayan bir ortak
yapım marketi ve proje geliştirme platformudur.
Antalya Film Forum ile aynı zamanda, Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin
büyümesinin/gelişmesinin desteklenmesi ve dört mevsimin aynı anda yaşanabildiği
farklı iklimi ile Antalya'nın uluslararası film endüstrisine seçkin bir film
çekim merkezi olarak tanıtılması amaçlanmaktadır.
Antalya Film Forum, film profesyonellerinin, sinema endüstrisinin eğilimlerini
ve gelecekteki gelişimini paneller, atölyeler ve ustalık sınıfları yoluyla
dünyanın önde gelen sinema profesyonelleri ile tartışabilecekleri bir yerdir.
Salgın önlemleri nedeniyle, jüri toplantıları ve birebir toplantılar da dahil
olmak üzere Forum’un bütün etkinlikleri, Forum’a akredite olan film ve
televizyon profesyonelleri için çevrimiçi olarak 5-7 Ekim 2020 tarihleri
arasında düzenlenecektir.
Antalya Film Forum bu yıl 5 bölümden oluşacak:
Antalya Altın Portakal Film Festivali, Antalya Film Forum, Uzun Metraj Kurmaca
Pitching Platformu
Antalya Altın Portakal Film Festivali, Antalya Film Forum, Uzun Metraj Kurmaca
Work in Progress Platformu
Antalya Altın Portakal Film Festivali, Antalya Film Forum, Belgesel Film Work in
Progress Platformu
Antalya Altın Portakal Film Festivali, Antalya Film Forum, Dizi / Kısa Dizi
Pitching Platformu
Antalya Altın Portakal Film Festivali, Antalya Film Forum, Sümer Tilmaç Antalya
Film Destek Fonu Pitching Platformu
Forum pitching sessionları bu yıl Festival Scope üzerinden yapılacaktır.
UZUN METRAJ KURMACA PITCHING PLATFORMU PROJELERİ
Türkiye’den yapımcı ve yönetmenlere açık olan ve proje aşamasındaki uzun metraj
film projelerinin yarışacağı Uzun Metraj Kurmaca Pitching Platformu’na bu yıl 64
başvuru yapıldı. Yarışacak sekiz film, Eye Film International’ın 20 yıl boyunca
yöneticiliğini yapan, Hollandalı danışman Claudia Landsberger, festivallerden
ödüllerle dönen “İşe Yarar Bir Şey”, “Kraliçe Lear” ve “Kronoloji” filmlerinin
yapımcısı Dilde Mahalli, “Tatil Kitabı” ile başladığı yapımcılık kariyerine pek
çok ödüllü film sığdıran en son “Kız Kardeşler” filminin yapımcısı olarak
karşımıza çıkan Nadir Öperli ve kısa filmi Raju ile Oscar’a aday olan Alman
senarist ve yapımcı Stefan Gieren’den oluşan seçici kurul tarafından belirlendi.
BAĞLAR Yönetmen: Soner Sert | Yapımcı: Seçkin Akyıldız
BİLDİĞİN GİBİ DEĞİL Yönetmen: Vuslat Saraçoğlu | Yapımcı: Vuslat Saraçoğlu
CADI Yönetmen: Erman Bostan | Yapımcı: Nilüfer Küyel
GÜNEŞ Yönetmen: Zeynep Güzel | Yapımcı: Beste Yamalıoğlu, Armağan Lale, Cansu
Menlikli
HAK EDİLMİŞ BİR ÖPÜCÜK Yönetmen: Murat Uğurlu | Yapımcı: Asena Bulduk, Derya
Tarım
KÜL Yönetmen: Hüseyin Karabey | Yapımcı: Hüseyin Karabey
MEÇHUL Yönetmen: Lusin Dink | Yapımcı: Özcan Alper, İbrahim Karatay
YEDİ Yönetmen: M. Tayfur Aydın | Yapımcı: Diloy Gülün
Seçilen projeler arasından ana jüri değerlendirmesi sonrası iki projeye her biri
30 bin TL değerinde para ödülü, bir projeye de Film Standartları Post
Prodüksiyon Ödülü verilecek.
UZUN METRAJ KURMACA WORK IN PROGRESS PLATFORMU PROJELERİ
Antalya Film Forum’un yapım aşamasındaki kurmaca projelere destek sağlamak üzere
düzenlediği Uzun Metraj Kurmaca Work in Progress Platformu ‘nda yer alacak
projeler belli oldu.
Kurmaca Work in Progress’e bu yıl 16 proje başvuru yaptı. Kanal D ve Teve2
İçerik Alımları Direktörü Burcu Hanağasıoğlu, Edinburgh Uluslararası Film
Festivali Program Direktörü Emma Boa ve geçen yıl Antalya Film Forum’dan satın
aldığı iki projenin uluslararası dağıtımını üstlenen İtalyan film şirketi
Intramovies’in Satış ve Pazarlama Yöneticisi Geremia Biagiotti’den oluşan seçici
kurul beş projeyi bu bölüme seçti.
DİYALOG Yönetmen: Ali Tansu Turhan | Yapımcılar: Ali Tansu Turhan, Burcu Uğuz
KAR VE AYI Yönetmen: Selcen Ergun | Yapımcı: Nefes Polat
KORİDOR Yönetmen: Erkan Tahhuşoğlu | Yapımcılar: Zeynep Koray, İris Tahhuşoğlu,
Yunus Yunusoğlu
SABIRSIZLIK ZAMANI Yönetmen: Aydın Orak | Yapımcı: Aydın Orak
ZUHAL Yönetmen: Nazlı Elif Durlu | Yapımcı: Anna Maria Aslanoğlu
5-7 Ekim tarihlerinde yapılacak sunumların ardından Kurmaca Work in Progress Ana
Jürisi; 2 projeye toplam 120 bin TL tutarında ödül verecek. Jüri ayrıca; 1
projeye 50 bin TL değerindeki TRT Ödülü’nü, 1 projeye Başka Sinema Dağıtım ve
Promosyon Ödülü'nü sunacak.
Belgesel Work in Progress Platformu
BELGESEL WORK IN PROGRESS PLATFORMU PROJELERİ
Antalya Film Forum’un yapım aşamasındaki belgesel projelere destek sağlamak
üzere düzenlediği Belgesel Work in Progress Platformu’ nda yer alacak projeler
belli oldu.
32 projenin başvurduğu Belgesel Work in Progress’te; uluslararası alanda 25
yıllık deneyime sahip, Nordisk Film & TV Fond Belgesel Danışmanı Karolina Lidin,
Autlook Film Sales’in Belgesel Film Dağıtımcısı Martina Droandi ve Abu Dhabi
Film Festivali, Documentarist, DOK Leipzig, Doha Film Enstitüsü, DokuFest gibi
çeşitli festivaller ve kurumlarda seçici kurul üyesi, küratör ve danışman olarak
görev alan, akademisyen Özge Calafato’dan oluşan seçici kurul yedi projeyi
seçti.
BIRAKIN KAPI AÇIK KALSIN Yönetmen: Ümran Safter | Yapımcı: Suraj Sharma
BOŞLUKTA Yönetmen: Somnur Vardar | Yapımcı: Somnur Vardar
CADI ÜÇLEMESİ 15+ Yönetmen: Ceylan Özgün Özçelik | Yapımcı: Armağan Lale
DÜET Yönetmenler: İdil Akkuş, Ekin İlkbağ | Yapımcı: Ali Bilgin
HATIRALARIN GÖLGESİNDE Yönetmen: Şafak Şahin | Yapımcı: Emek Yıldırım Şahin
ÖRTBAS Yönetmen: Ahmet Necdet Çupur | Yapımcılar: Nadir Öperli, Delphine Morel,
Anke Petersen
SINIRSIZ HAYATLAR Yönetmen: Haydar Demirtaş | Yapımcılar: Haydar Demirtaş, Can
Deniz Şahin, Hasan Demirtaş
5-7 Ekim tarihlerinde yapılacak sunumların ardından Belgesel Work in Progress
Ana Jürisi; 2 projeden her birine 30 bin TL olmak üzere toplam 60 bin TL
tutarındaki ödül verecek. Jüri ayrıca; 1 projeye Postbıyık Ses Post Prodüksiyon
Ödülü’nü, 1 projeye Başka Sinema Dağıtım Ödülü'nü sunacak.
DİZİ / KISA DİZİ PITCHING PLATFORMU PROJELERİ
Antalya Film Forum, dizi/kısa dizilerin endüstrideki rolünün ve öneminin artışı
nedeniyle bu yıl programına yeni bir platform ekledi. Amacı yeni yetenekleri
saptamak, ulusal ve uluslararası destek sağlayarak özgün ve yaratıcı içerik
geliştirmeye katkıda bulunmak ve yapımcıları desteklemek olan Dizi/Kısa Dizi
Pitching Platformu’na ilk yılında 35 başvuru yapıldı. Başarılı film ve tv
projelerine imza atan, Çek yapımcı Janka Neustupova, Avrupa Film Akademisi
üyesi, Tamtam Film’in kurucularından, Alman yapımcı Dirk Decker ve BluTV
Dramalar ekibinde yer alan Zeynep Can’dan oluşan seçici kurul tarafından altı
proje seçildi.
ANAHTARLAR VE ERA'NIN HİKÂYESİ Yaratıcı, Senarist, Yönetmen, Yapımcı: Doğacan
Aktaş
BERLİNİST Yaratıcı, Senarist: Serdar Kökçeoğlu | Yönetmen: Levent Çetin |
Yapımcı: Levent Çetin, Serdar Kökçeoğlu
BİR SUÇLUYU DOĞURMAK Yaratıcı, Senarist: Ahmet İlker Coşkun, Deniz Bayraktaroğlu
| Yapımcı: Deniz Bayraktaroğlu
İSTANBUL'UN ERKEKLERİ Yaratıcı, Senarist, Yönetmen: Ali Kemal Güven | Yapımcı:
Seda Özkaraca
KISIK ATEŞTE PİŞMİŞ KALP Yaratıcı, Yönetmen: Can Evrenol | Senarist: Jamie Grafe
| Yapımcı: Bora Yüksel
MATRUŞKA Yaratıcı, Senarist, Yönetmen: Mustafa Haktanır | Yapımcı: Yonca Ertürk
Seçilen altı projeden birine dizinin pilot bölümünün prodüksiyonunda kullanılmak
üzere 30 bin TL tutarındaki BluTv Ödülü, bir projeye de Color Up Renk Düzenleme
Ödülü verilecek.
SÜMER TİLMAÇ ANTALYA FİLM DESTEK FONU PITCHING PLATFORMU PROJELERİ
Antalya Film Forum’un çekimlerinin en az üçte ikisi Antalya kentinde
gerçekleştirilerek, filmin son kurgusunda aynı oranda Antalya sahneleri yer
alacak olan ulusal uzun metraj bir filme destek olmak amacıyla oluşturduğu Sümer
Tilmaç Antalya Film Destek Fonu için adaylar belli oldu. Yönetmen Tevfik Başer,
dramaturg ve akademisyen Yeşim Gökçe ve sinema yazarı Burak Göral’dan oluşan
seçici kurul 15 başvuru arasından üç projeyi seçti.
GÜNDÜZ APOLLON GECE ATHENA Senarist, Yönetmen: Emine Yıldırım | Yapımcı: Dilde
Mahalli, Emine Yıldırım
KARANLIKTAN ÖNCE Senarist, Yönetmen: İsmet Akgün | Yapımcı: Okan Üzey
YAZ DÜŞLERİ Senarist, Yönetmen: Aytaç Uzun | Yapımcı: Nermin Aytekin
Seçilen üç proje 150 bin TL tutarındaki ödül için yarışacak. Seçilecek bir filme
de Fono Film tarafından Post Prodüksiyon Ödülü verilecek.
Ön Jüri Üyeleri
Uzun Metraj Kurmaca Pitching Platformu
Claudia Landsberger
Senaryo ve proje geliştirme alanlarında yaratıcı yapımcı olarak çalışıyor; kaba
kurgu danışmanlığı yapıyor ve dünyanın en saygın festivallerine birçok film
kazandırıyor. Birçok uluslararası film festivalinin program danışmanıdır;
Tallinn Black Nights Film Festivali’nin Star Programı’nın yöneticisidir. 20 yıl
boyunca Hollanda Film Enstitüsü Eye International’ın yürütücü direktörlüğünü
üstlendi. Aynı zamanda European Film Promotion’ın kurucularından ve
başkanlarındandır. Yıllarca Berlinale ana yarışmasının ve Hamburg Film Fonu’nun
seçici kurullarında yer aldı. Avrupa Film Akademisi üyelerindendir.
Dilde Mahalli
1984'te İstanbul'da doğdu. Bahçeşehir Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı
Bölümü ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı'nı
tamamladı. Yapımcılığa 2012'de Ramin Matin'in yönettiği Kusursuzlar filmi ile
başladı. Sonrasında Yönetmen Pelin Esmer'in İşe Yarar Bir Şey (2017), Kraliçe
Lear (2019) ve Ali Aydın'ın Kronoloji (2019) filmlerinin yapımında yer aldı.
Yapımcılığın yanı sıra birçok ulusal film için afiş tasarımı yaptı. Halihazırda
Pelin Esmer'in yeni kurmaca filminin ve Emine Yıldırım'ın ilk uzun metraj
filminin yapımcılığını üstlenen Dilde Mahalli, aynı zamanda kişisel video ve
grafik tasarım çalışmalarına devam etmektedir.
Nadir Öperli
Kariyerine sinema yazarı olarak başladı ve Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin
kuruluşunda rol aldı. Birkaç kısa filmde görev aldıktan sonra 2007’de
yapımcılığa başladı. Öperli’nin bugüne dek yapımcıları arasında yer aldığı Tatil
Kitabı (2008), İki Dil Bir Bavul (2009), Bizim Büyük Çaresizliğimiz (2011),
Hayatboyu (2012), Nefesim Kesilene Kadar (2015), Abluka (2015), En Sevdiğim
Kumaş (2018) ve Kız Kardeşler (2019) filmleri uluslararası alanda başarıya
ulaştı. 2010’da Fransa merkezli uluslararası yapımcı ağı ACE’e (Ateliers du
Cinéma Européen), 2012’de post prodüksiyon atölyesi EP2C’ye seçildi. Avrupa Film
Akademisi üyesi olan Öperli, aynı zamanda SE-YAP’ın yönetim kurulunda yer
alıyor.
Stefan Gieren
Mezuniyet projesi filmi Raju ABD Sinema Akademisi Oscar adayı oldu. Ardından
docudrama Kunduz, uzun metrajlı kurmaca gerilim Radio Silence, Türkiye-Almanya
ortak yapımı Toz Bezi (Berlinale Forum 2016) filmlerinin yapımcılıklarını
üstlendi. Afganistan’da eğitim yayını yapan iki TV kanalının yöneticiliğini
yaptı. Filmleri ve projeleriyle 80 uluslararası ödül kazandı, FFHSH, MDM, BKM,
FFA, Film-und Medienstiftung, Almanya-Polonya Ortak Geliştirme Fonu ve
Kuratorium Junger Deutscher Film gibi kurumlardan destek aldı. Art- house sinema
yapıtlarının uluslararası ortak yapımlar ve interaktif dağıtım potansiyeli
taşıyan projelere ağırlık vermektedir.
Kurmaca Work in Progress Platformu
Burcu Hanağasıoğlu
1986’da Ankara’da doğdu. Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler
Fakültesi Siyaset Bilimi Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine D Yapım’da sırasıyla
drama ve film departmanlarında çalışarak başladı. 2011- 2014 yılları arasında
yurtdışından D Yapım şirketi adına film ithalatı yaptı. İthalatı yapılan
filmlerin sinema dağıtımı ve çeşitli kanal ve platformlara satışında etkin rol
oynadıktan sonra 2016 yılı itibariyle Kanal D ve Teve2 içerik alımları ekibine
dahil oldu. 2018 yılından beri Kanal D ve Teve2 içerik alımları direktörü olarak
hem yerli hem de yabancı içerik alımlarını gerçekleştiriyor.
Emma Boa
2003’ten bu yana film gösterimi alanında salon, mekân ve etkinlik yönetimi gibi
çeşitli görevler üstlendi, ardından Edinburgh Uluslararası Film Festivali’nin
program ekibine katıldı. Bu görevi yürütürken aynı zamanda çeşitli özel
projelerin de yürütücülüğünü üstlendi; başvuru sürecini, konuk ağırlama ve
etkinlikler ekiplerini idare etti. Edinburgh Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden
yüksek lisansını aldı. BFI Londra Film Festivali, Reykjavik Uluslararası Film
Festivali, Glasgow Film Festivali ve Dominion Cinema’da çalıştı, ayrıca Centre
for the Moving Image, Edinburgh Film Festivali, Filmhouse, Belmont Filmhouse’da
çeşitli konumlarda çalıştı.
Geremia Biagiotti
2004’te yerel dağıtım ve uluslararası ortak yapım geliştirme alanlarında
çalışmaya başladı. Yıllar içinde uluslararası ortak yapımlarda yapım idaresi ve
yapım koordinasyonu alanlarında deneyim kazandı, ayrıca bir VOD platformu için
içerik yönetimini üstlendi. 2012’den bu yana uluslararası dağıtım sektöründe
satış, satınalma, pazarlama ve festivaller konumlarında çalışıyor. Halen İtalyan
satış ve dağıtım şirketi Intramovies’de Satış ve Pazarlama Müdür ve Satınalma
Asistanı olarak çalışmaktadır.
Belgesel Work in Progress Platformu
Karolina Lidin
Uluslararası sektörde 25 yılı aşkın süredir belgesel danışmanlığı yapmaktadır.
Halen Nordisk Film&TV Fond’da ve 12 yıldır Sheffield Doc/Fest’te MeetMarket
konseptinin geliştiricisi olarak çalışmaktadır. Ayrıca, Docs by the Sea, DocEdge
Kolkata, Dhaka DocLab ve DocsPort Incheon/DMZ kurumları için eğitim programları
tasarlamakta ve uluslararası potansiyeli olan projeleri geliştirilmektedir.
Üstlendiği görevler arasında IDFA Forum moderatörlüğü, birçok film festivali ve
market etkinliğinin sorumluluğu, panel ve seçici kurul üyeliği ve eğitim
programlarının yöneticiliği sayılabilir.
Martina Droandi
Belgesel film dağıtımı alanına odaklanan satış uzmanıdır. Fransa, İngiltere,
İspanya ve Almanya dahil birçok Avrupa ülkesinde kısa film yapımcısı ve
dağıtımcısı olarak çalıştıktan sonra 2019’da Autlook Filmsales şirketine
satınalma yöneticisi olarak katıldı. Belgesel Film Yapımcılığı bölümünde
(DOCNOMADS) yüksek lisansını tamamladı ve Atelier Ludwigsburg-Paris’e katıldı.
Özge Calafato
Özge Calafato 2008-2013 yılları arasında Abu Dhabi Film Festivali'nde çalıştı;
aynı zamanda festivalin SANAD Geliştirme ve Post-prodüksiyon Fonu'nun seçici
kurulunda yer aldı. Documentarist, DOK Leipzig, Doha Film Enstitüsü, DokuFest
(Prizren), Oslo Arab Film Days, Arap Kültür ve Sanat Vakfı (AFAC), Punto de
Vista, Imagine Science, Cinema Akil ve AFI Docs gibi çeşitli film festivalleri
ve kurumlarda küratör ve danışman olarak görev alan Calafato, 2014 - 2020
arasında New York Üniversitesi Abu Dabi'deki Akkasah Fotoğraf Merkezi'nde
asistan direktör olarak görev yaptı. Halen Amsterdam Üniversitesi'nde doktora
çalışmalarına devam etmektedir.
Dizi / Kısa Dizi Pitching Platformu
Dirk Decker
EAVE çıkışlı ve Avrupa Film Akademisi üyesi yapımcıdır. 2005’ten bu yana
Hamburg’da yapımcı olarak çalışmaktadır. 2012’de yapım ortağı Andrea Schütte ile
birlikte sıradışı karakterleri olan, yerel ve uluslararası pazarlara yönelik
sanatsal ve ticari cazibesi olan filmleri geliştirmeyi amaçladıkları Tamtam
Film’i kurdu. Şirketin kataloğunda, hangi platformda yayınlandığından ve
formatından bağımsız, eğlenceli olduğu kadar talepkâr, çok çeşitli ve
anlattıkları hikâyeler gibi çok yönlü ödüllü filmler yer alıyor.
Janka Neustupova
Kariyerine sağlık ve emniyet idaresi uzmanlığının getirdiği analiz yeteneğiyle
bağımsız yapımlarda kamera, ışık, kurgu alanlarında teknik bilgi sahibi olarak
başladı. Halen İngiltere’de ve birçok farklı ülkede sinema/TV yapımlarında
yapımın çeşitli aşamalarında ve alanlarında yer almaktadır.
Zeynep Can
1990’da Ankara'da doğdu. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden mezun
oldu. Kariyerine 2014 yılında Filmartı Film şirketinde içerik alım uzmanı ve
operasyon sorumlusu olarak başladı. 2017-2020 yılları arasında Contact Film
Works şirketinde yapımcı olarak çalıştı. Kariyeri boyunca birçok kısa metraj,
uzun metraj kurmaca, belgesel ve reklam filmininin geliştirme ve yapım
aşamalarında koordinatör, yardımcı yapımcı ve yürütücü yapımcı olarak görev
aldı. 2020 yılında katıldığı BluTV dramalar ekibindeki görevine devam
etmektedir.
Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu Pitching Platformu
Burak Göral
Film eleştirmeni, gazeteci, yazar ve senarist. 1995 yılından bu yana; birçok
gazete, internet sitesi ve dergide düzenli olarak film eleştirisi ve sinema
yazıları kaleme aldı. 90’ların ikinci yarısından itibaren yönetmen asistanlığı,
radyo yapımcılığı ve internet sitesi editörlüğü yaptı. 2004 yılından itibaren,
sinema filmleri ve TV dizilerinde senaryo yazarlığı yaptı. Göral’ın bugüne dek
yayınlanmış dört sinema kitabı, çekilmiş üç sinema filmi senaryosu
bulunmaktadır. Çeşitli eğitim kurum ve kuruluşlarında senaryo eğitmenliği,
danışmanlığı, doktorluğu yaparken kendi adına açtığı senaryo atölyesinde de
senaryo yazımı konusunda atölyeler düzenlemektedir.
Tevfik Başer
Almanya'da Hamburg Güzel Sanatlar Akademisi’nde okudu. İlk uzun metraj filmi
40m2 Almanya (1986), 39. Cannes Film Festivali’nde Eleştirmenler Haftası
Bölümü’nde gösterildi ve Locarno Film Festivali’nde Gümüş Leopar, Rotterdam Film
Festivali'nde En İyi İlk Film ödüllerini aldı. İkinci filmi Sahte Cennete Veda
(1989) Berlin’de yarıştı, Strassburg Film Festivali’nde Festival Büyük Ödülü’nü
aldı. Son filmi Elveda Yabancı (1991) Cannes’da yarıştı ve Verona Film
Festivali’nde En İyi Yönetmen ödülünü aldı. 1991- 2002 yılları arasında
Badenwürttemberg Film Akademisi’nde misafir doçent olarak çalıştı. 2003’ten beri
Kadir Has Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Yeşim Gökçe
2000 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dramatik
Yazarlık Ana Sanat Dalı’ndan derece ile mezun oldu. 2004 yılında Bilkent
Üniversitesi, Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Edebiyatı Bölümü’nü
tamamlayarak yüksek lisans derecesini almıştır. Yazarlığın temel ilkelerini
aktardığı Ben Büyüyünce Yazar Olacağım başlıklı bir referans kitabı bulunan
Gökçe’nin pek çok ulusal ve uluslararası hakemli dergide yayınlanmış kültür,
edebiyat ve sinema makaleleri ile İngilizce’den Türkçe’ye çevirileri ve uyarlama
eserleri bulunmaktadır. Gökçe, 2006 yılından bu yana ulusal ve uluslararası
önemli kurum ve kuruluşlarda sinema ve tiyatro dramaturgu olarak görev
yapmaktadır.
Jüri Üyeleri
Uzun Metraj Kurmaca Pitching Platformu
BOBBY ALLEN
Yapımcı ve dağıtımcıdır; aynı zamanda Mubi Yapımlar Başkan Yardımcısı’dır. Mubi
genel merkezinin bulunduğu Londra’dan şirketin yapımlar kolunu idare etmektedir
ve Mubi filmlerinin dünya genelindeki yapım ve geliştirilmesinden sorumludur.
Mubi öncesinde, küresel film satışları ve eğlence endüstrisinde geçirdiği 20
yılı aşkın süre içerisinde, bağımsız film yapımcılığı, Celluloid Dreams’in Satış
ve Satın Almadan Sorumlu Başkan Yardımcılığı, MTV Films Europe’da Yapım Bölümü
Müdürlüğü, Film Four’da Satın Alma Müdürlüğü yaptı. Ayrıca PolyGram Film
International, Lionsgate ve Mayfair Entertainment gibi şirketlerin uluslararası
film satış ve alım departmanlarında yönetici olarak yer aldı.
DELLY SHIRAZI
İran’da doğdu, İsviçre’de büyüdü. Uluslararası Rotterdam Film Festivali için
Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgeleri, İran ve Türkiye filmlerinden sorunlu
programcıdır. Aralarında Doha Film Enstitüsü ve Hubert Bals Fonu da dahil birkaç
film fonu için danışman ve senaryo analisti olarak çalışmaktadır. Ayrıca,
2017'de Laboratuar Çalışmaları Başkanı olduğu Open Doors Locarno Festivali ile
düzenli olarak çalışıyor. Cenevre Uluslararası Film Festivali ve İnsan Hakları
Forumu program danışmanlarındandır. 2018’den bu yana Sunny Independent Pictures
ile proje geliştirmede yapımcı olarak işbirliği yapmaktadır.
DİLARA OMUR
1987 İstanbul doğumlu. Wesleyan University’de bir sene film ve psikoloji okudu.
Koç Üniversitesi’nde Psikoloji lisansı yaptı, King’s College’de Kültürel ve
Yaratıcı Endüstriler yüksek lisansını, Bilgi Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı
Edebiyat yüksek lisansını bitirdi. Farklı kurum ve festivallerde senaryo
geliştirme atolyeleri düzenledi. 2013’ten 2020’ye yedi sene BKM’de senaryo ve
proje geliştirme alanında vizyona ve yayına giren 50'nin üzerinde filmin,
dizinin ve sahne içeriğinin geliştirmesinde çalıştı. Şimdi kendi hikâyelerini
geliştirmek üzere yeni bir maceranın ayak ucunda duruyor.
Kurmaca Work in Progress Platformu
ANTOINE THIRION
1981’de doğdu. Fransız film eleştirmeni ve festival programcısıdır. Locarno Film
Festivali ve Cinéma du Réel’in seçici kurul üyelerindendir. 2001-2009 yılları
arasında Cahiers du Cinéma’da yazılar yazdı. Independencia web sitesinin
kurucuları arasında yer aldı. Yazıları çeşitli dergiler ve toplu yapıtlarda yer
aldı. Jeu de Paume’da ve FID Marseille’de düzenlenen çeşitli retrospektiflerin
küratörlüğünü üstlendi. Zaman zaman yazarlık ve senaristlik de yapmaktadır. Raya
Martin ile birlikte How He Died Is Controversial (2015) ve UNdocumenta (2016)
adlarında iki proje gerçekleştirdi.
ASLI ÖZGE
Bir çok ödül kazanan ilk uzun metrajlı filmi Köprüdekiler 2009’da Locarno ve
Toronto Film Festivalleri'nde dünya prömiyerini yaptı. Ardından Hayatboyu (2013)
ve ilk Almanca filmi olan Ansızın (2016) dünya prömiyerlerini Berlin Film
Festivali’nde gerçekleştirdi. Ansızın Berlinale Avrupa Sinemaları Özel Etiketi
ve FIPRESCI ödüllerini kazandı. 2019’da Belçika’da Alman ZDF-Neo kanalı için
mini dizi Karanlık Şehir’i (Dunkelstadt) yönetti. şu sıralar yeni projesi Black
Box üzerine çalışmaktadır. İstanbul’da doğdu, çalışmalarını İstanbul ve
Berlin’de sürdürmektedir.
RENAN ARTUKMAÇ
Yapımcı ve uluslararası dağıtımcı. Pek çok ödül kazanmış filmin dünya geneline
dağıtımında rol oynadı. Ayrıca Pablo Larrain’in Altın Küre Adayı filmi Nerudave
Laurent Cantet’nin Venice Days ödüllü Havana’ya Dönüş gibi uluslararası düzeyde
beğeni kazanan filmlerin yapımında görev aldı. Artukmaç bu yıl, Elle Driver’a
Satış ve Satın Alma Yöneticisi olarak katıldı.
Belgesel Work in Progress Platformu
ADRIEK VAN NIEUWENHUYZEN
Utrecht Üniversitesi’nde Tiyatro ve Sinema Bilimi üzerine yüksek lisans yaptı.
Eğitimi sırasında belgesel filme yöneldi ve düzenlenen ilk IDFA’da görev aldı.
1993’te IDFA başkan yardımcısı olmadan önce, kamu yayıncılığı yapan bir Hollanda
televizyon kanalında yardımcı yapımcılık yaptı. IDFA’da çeşitli programların
küratörlüğünü üstlendi. 2007’den bu yana IDFA Endüstri Ofisi başkanlığını
yürütüyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki yapımcılara seslerini duyurabilmeleri
adına destek sağlayan IDFA Bertha Fund’un seçici kurulundadır. Uluslararası
festivaller ve film marketlerinin jürilerinde ve seçici kurullarında görev aldı.
NECATİ SÖNMEZ
Film eleştirmeni, belgesel sinemacı ve festival programcısı. Documentarist
İstanbul Belgesel Günleri'nin kurucularından. Belgesel filmler yapmaya
başlamadan önce uzun yıllar eleştirmen ve gazeteci olarak çalıştı. Birçok
uluslararası festivalde jüri üyesi olarak görev aldı, ayrıca bir dizi etkinlik
için belgesel programları düzenledi. Başlıca filmleri arasında Theo Angelopoulos
sinemasını inceleyen Theo'nun Bakışı (2003), Türkiye'deki ölüm cezası
uygulamalarını konu alan İbret Olsun Diye (2007) yer alırken, Gündelikçi (2006),
Lilit'in Kızkardeşleri (2008), Kelebeğin İzi (2014) ve Çok Uzaklardan Geldiniz
(2018) başta olmak üzere birçok ödüllü filmin yapımcılığını üstlendi. İstanbul
ve Kahire'de yaşıyor ve çeşitli dergi, gazete ve web sitesine sinema, kültür,
sansür ve siyaset üzerine yazılar yazıyor.
PHILIPPA KOWARSKY
Philippa Kowalski, 1997 yılında uluslararası satış ve prodüksiyon şirketi olan
Cinephil'i kurdu. Dünyanın her yerinden belgeseller için dağıtım ve finansman
anlaşmaları sağlamada güçlü bir üne sahip olan Cinephil, 2020'de "Advocate",
2019'da "On Her Shoulders", 2019'da "Distant Barking of Dogs", Emmy Ödülü adayı
"Winnie" gibi Akademi ödüllerinde finale kalan filmleri temsil etti. Philippa
Kowarsky, Akademi Ödülü adayları, "The Gatekeepers", "The Look of Silence" ve
"The Act of Killing" gibi birçok filmin ortak yapımcılığını üstlendi. 2019
yılında Akademi üyesi oldu.
Dizi / Kısa Dizi Pitching Platformu
LAURENCE HERSZBERG
Marsilya’daki Théâtre du Gymnase, Bastille Operası, Réunion des Musées Nationaux
gibi Fransa’nın kültürel hayatında büyük önem arz eden bazı kuruluşlarda yer
aldı. 2002’de Paris Belediye Başkanı tarafından Forum des Images başkanı olarak
atandı. 2010’da şu anda Avrupa'da diziler için önde gelen uluslararası bir
festival olarak yerini sağlamlaştıran, 70.000 halk festivali ziyaretçisini ve
2.500'den fazla sektör katılımcısını ağırlayan Séries Mania’yı kurdu. Ekibiyle
birlikte halen Lille’de Séries Mania çalışmalarına devam ediyor. Fransa şövalye
nişanı Legion d’Honneur sahibidir, aynı zamanda Paris Filarmoni Orkestrası
Yönetim Kurulu üyesidir.
SARP KALFAOĞLU
Kariyerine günlük dizi senaristi olarak başladı. Daha sonra bir ulusal kanalın
dramalar departmanında görev aldı. Kuruluşundan bu yana bünyesinde çalıştığı
Blutv'nin son iki yıldır dramalar departmanını yönetmektedir.
VERONIKA KOVACOVA
İşletme alanında yüksek lisans yaptı. Kariyerine Avrupa’nın önde gelen
uluslararası satış ve finansman şirketlerinden biri olan Beta Film’e bağlı,
Bratislava merkezli Eurokim’de başladı. Satış asistanlığı ve ardından satış
müdürlüğü yaptığı süreçte Balkanlar ve Polonya'dan sorumluydu. 2012'de Beta
Film'in Münih'deki merkezine geçerek Polonya, Baltık ülkeleri, Türkiye,
Yunanistan ve Kıbrıs'tan sorumlu satış yöneticisi oldu. 2019'dan bu yana
uluslararası satış ve satın almadan sorumlu başkan yardımcısı olarak Doğu
Avrupa, Türkiye ve Yunanistan bölgesine bakıyor.
Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu Pitching Platformu
BURAK GÖRAL
Film eleştirmeni, gazeteci, yazar ve senarist. 1995 yılından bu yana; birçok
gazete, internet sitesi ve dergide düzenli olarak film eleştirisi ve sinema
yazıları kaleme aldı. 90’ların ikinci yarısından itibaren yönetmen asistanlığı,
radyo yapımcılığı ve internet sitesi editörlüğü yaptı. 2004 yılından itibaren,
sinema filmleri ve TV dizilerinde senaryo yazarlığı yaptı. Göral’ın bugüne dek
yayınlanmış dört sinema kitabı, çekilmiş üç sinema filmi senaryosu
bulunmaktadır. Çeşitli eğitim kurum ve kuruluşlarında senaryo eğitmenliği,
danışmanlığı, doktorluğu yaparken kendi adına açtığı senaryo atölyesinde de
senaryo yazımı konusunda atölyeler düzenlemektedir.
MÜGE ÖZEN
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden 2005 yılında mezun oldu. D
Productions ve Mars Entertainment Group film alım departmanlarında çalıştı. 2012
yılında uygulayıcı yapımcı olarak AC Film bünyesine katıldı. Nergis Hanım (2014)
ve Biz Böyleyiz (2020) de dahil olmak üzere, şirketin dokuz yapımında uygulayıcı
yapımcı olarak yer aldı. 2015’te Solis Film’i kurdu. Ortak yapımcısı olduğu
Radiogram (2017) pek çok festivalde gösterildi, Bina (2019) Toronto Film
Festivali’nde prömiyerini yaptı. Yapımcılığını üstlendiği, Nisan Dağ’ın yeni
filmi Bir Nefes Daha Antalya Film Forum’da 2017’de Pitching ve 2019’da Work In
Progress ödüllerini kazandı. 2017 Eave Producers Workshop mezunudur.
ONUR SAYLAK
1977 Ankara doğumlu sinema oyuncusu ve yönetmendir. Onur Saylak, Bilkent
Üniversitesi Tiyatro Bölümü'nde eğitim gördüğü süre boyunca Ankara Devlet
Tiyatroları'nda ve Bilkent Tiyatrosu'nda tiyatro oyunlarında yer aldı. Saylak,
sinema kariyerine Sonbahar (2008) ile adım attı ve bu filmle SİYAD ve Yeşilçam
Ödülleri'nde En İyi Erkek Oyuncu ödüllerini kazandı. Saylak Sonbahar (2008),
Denizden Gelen (2010), Mavi Dalga (2013), Rüzgarın Hatıraları (2014) dahil olmak
üzere birçok ödüllü sinema filminde rol aldı. İlk kısa filmi Orman (2015) ile
kameranın arkasına adım attı. İlk uzun metraj filmi Daha (2017) prömiyerini
Karlovy Vary Film Festivali'nde yaptı. Film ulusal ve uluslararası pek çok
festivalden ödüllerle döndü.