Başvuru Başlangıç - 25.08.2016
Son Başvuru Tarihi - 09.12.2016
Ön Eleme Sonuçlarının İlanı - 10.03.2017
Ödül Töreni - 12.10.2017
DenizBank
Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK)
En İyi İlk Senaryo Ödülü Sahiplerini Buldu
DenizBank’ın, Türk ve dünya sinemasında kalıcı eserlerin oluşması için en önemli ihtiyaç alanlarından biri olarak
görülen özgün senaryo yazımını desteklemek amacı ile Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) ile birlikte
hayata geçirdiği ‘En İyi İlk Senaryo Yarışması'nın kazananları 31 Mart’ta düzenlenen törenle belli oldu. Raffles Otel’de
gerçekleştirilen gecenin sunuculuğunu Özge Özberk üstlenirken, Ferhat Göçer sesiyle unutulmaz film müziklerine hayat
verdi.
Gecede ayrıca Fransa’nın Oscar adayı olarak gösterdiği Deniz Gamze Ergüven’in ilk senaryosu olan Mustang filminin
gösterimi beğeni topladı. Ödül vermek üzere sinema dünyasına emeği geçmiş oyuncu, senarist, yönetmen ve yapımcılar da
gecede hazır bulundular.
Ön Jüri
Engin Yiğitgil Türsak Vakfı Eski Başkanı
Fehmi Yaşar Jüri Başkanı, Yönetmen
Cemal Okan Fono Film Yönetim Kurulu Başkanı
Reis Çelik Yönetmen, Yönetmenler Birliği Başkanı
Demir Karahan Oyuncu
Muzaffer Hiçdurmaz Yönetmen
Esra Even Festival Yönetmeni
Ömer Çalıkoğlu Yapımcı
Ali Tanrıverdi Senarist
Ana Jüri
FİNALİSTLER
"Asi’nin Sonunda" - Mehmet Kanadlı - İstanbul
"İzlanda Sendromu” - Muhammet Cihat Gökbulut - Ankara
"İclay-i Vatan” - Emre Hasan Yılmaz - İsviçre
"Büyük Aile” - Emre Çaltılı - İstanbul
"Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerinde" - Tekin Özertem - İstanbul
"Çöp Şehir" - Emren Meroğlu - Slovenya
"Bu Kabuslar Neden Cemil" - Barış Sarhan - İstanbul
"Çalınan Güneş - İnan Güngören - İstanbul
"Kayıp Kral" - Bünyamin Burak - İstanbul
"Lütfen Beni Öldürme" - Yörükhan Ünal - İzmir
ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Asi’nin Sonunda: Mehmet Kanadlı - Georges Requet Çalışması
Georges Ruquet: Senarist ve yönetmendir. Fransa Senaristler Evi’nin kurucusu ve genel sekreteridir. Paris’te ulusal
sinema merkezinde senaryo dersleri veriyor, senaryo doktoru olarak çalışıyor. Senaryo ve filmleri: SITARANE, BLIND TEST,
LA NUIT DES HEROS, LES MARCHES DE LA GLOIRE, BARQUE ON THE LAC, LE BESCO, PASSEPORT BEAUTE, GLINGLIN, LE PÉPINIÉRISTE
Mehmet Kanadlı çalışma ile ilgili olarak bu metni kaleme almıştır:
“Goerges, çalışmalara başlamadan önce senaryomla ilgili genel fikirlerini dile getirdi. Daha sonra senaryodaki
karakterler ve hikâyeyle olan bağımla ilgili sorular sordu. Senaryomu genel hatlarıyla değerlendirdikten sonra daha
önceden hazırlamış olduğu analizlerini benimle paylaştı. Senaryonun olumlu ve olumsuz yanlarını dile getirdi ve olumsuz
yanlarını nasıl düzeltebileceğim hakkında konuştuk. Fikirlerini dile getirdi ve aynı şekilde sürekli benim de
fikirlerimi öğrenmek istedi.
Çalışmanın ikinci bölümünde, filmde ulaşılmak istenen ana hedef üzerine konuştuk ve hedefi belirledikten sonra senaryoyu
sahne sahne inceledik. Bu bölüm benim açımdan çok faydalı oldu ve senaryomu geliştirme konusunda Georges'in bilgi ve
becerilerinden yararlanma imkânım oldu. Georges'in çalışmanın başından sonuna sürekli bana verdiği tavsiyeleri,
önerileri senaryoma koyup koymamakta özgür olduğumu dile getirmesi, üzerimde baskı olmaksızın, onunla çok rahat bir
çalışma ortamı içerisine girmemi sağladı. Özetle, çalışma süresince Georges, hali hazırda iyi olan bir senaryonun nasıl
çok daha iyi olabileceğini ve bunun nasıl yapacağımı, senaryomun üzerinden giderek açık, anlaşılır ve çok rahat
anlayacağım bir şekilde anlattı. Georges gibi ünlü bir senaryo doktoruyla çalışmak, benim için büyük bir zevkti. Bu
fırsatı yarattığınız içinde sizlere teşekkür ediyorum.”
İzlanda Sendromu: Muhammet Cihat Gökbulut - Ümit Ünal Çalışması
Ümit Ünal: Senarist, yönetmen ve yazardır. Ulusal ve uluslararası yarışmalarda pek çok ödül kazanmış, Türk sineması için
değerli bir isimdir. Senaryoları: Teyzem, Milyarder, Hayallerim Aşkım ve Sen, Arkadaşım Şeytan, Piyano Piyano Bacaksız,
Berlin in Berlin, Amerikalı, Yaz Yağmuru Filmleri: 9, Anlat İstanbul, Ara, Gölgesizler, Kaptan Feza, Ses, Nar
Muhammet Cihat Gökbulut çalışma ile ilgili olarak bu metni kaleme almıştır:
“Ümit Ünal ile Büyükada’da kendi evinde çalışma fırsatım oldu. Sinema ve senaryo ile ilgili genel sohbetlerimizin
dışında, Ümit Bey’in önceden senaryom hakkında aldığı notlar üzerine konuştuk. Yapısal ve bazı detay eksiklikler
üzerinde durduk. Olabilecek çözümlerden bahsettik. Özellikle İskoçya’daki eğitimim esnasında geri dönüş alıp vermenin ne
kadar önemli olduğunu görmüştüm. Hikâyeye en hâkim kişi her zaman yazarıdır fakat yazar bazen kendi hatalarını,
eksikliklerini fark edemez. Bu bağlamda, özellikle Türk sinema tarihinde birçok yapıtı olan bir yazar-yönetmenle çalışma
fırsatı bulmuş olmak çok sevindiriciydi. Bunun dışında, özellikle film piyasasına girmek için aldığım tavsiyeler de
benim için olumlu oldu.”
İclay-i Vatan: Emre Yılmaz - Derviş Zaim Çalışması
Derviş Zaim: Senarist, yönetmen, yazar ve yapımcıdır. Yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı filmleri ulusal ve
uluslararası yarışmalarda pek çok ödül almıştır. Filmleri: Kamerayı As, Rock Around the Mosque, Tabutta Rövaşata, Filler
ve Çimen, Çamur, Paralel Yolculuklar, Cenneti Beklerken, Akamas, Nokta, Gölgeler ve Suretler, Devir, Balık
Emre Yılmaz çalışma ile ilgili olarak bu metni kaleme almıştır:
“Öncelikle bizlere verdiğiniz imkân ve fırsatlardan dolayı teşekkür ediyorum. Derviş bey ile ile görüşmemiz şahsım adına
verimli geçtiğini söyleyebilirim. Yapısı sert mizaçlı olduğu için bayağı mesafeli ( fikir anlamında) geçti diyebilirim.
Sonuç olarak zihnimde fikir ve ufkumu geliştirmeme vesile oldu. Tarafıma vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda senaryomu
gözden geçirerek tekrar okuyacağım. Üzerinde çalışacağım. Bu konuda destek/ yardımcı olunabilecekse gerçekten memnun
olurum. Gerekirse bir kaç gün yıllık iznimden dahi kullanmayı düşünürüm.”