Düzenleyen
Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi
Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü M2 Binası 3. Kat Serdivan / Sakarya
0 (264) 295 70 13
0 (264) 295 70 14
filmfest@sakarya.edu.tr
sakaryafilmfestivali.com
Festivalimiz, 2015 yılında Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi kuruculuğunda
Golden Pumpkin ismi ile serüvenine başlamıştır. 2020 yılı itibari ile Sakarya
şehri ile özdeşleşmesi ve Sakarya kültürünün gelişmesine katkı sağlamak amacı
ile Sakarya Uluslararası Kısa Film Festivali olarak ismi değiştirilmiştir.
Festivalimizin odak noktasında lisans öğrencileri bulunmaktadır. Öğrencilerimiz
festivalin her safhasında aktif rol alarak bu heyecanı hem yakından takip etme
şansı bulmakta hem de sektörden önemli isimlerle mezun olmadan önce çalışma
imkânı elde etmektedirler. Böylelikle öğrencilerimiz için bu festival önemli bir
uygulama alanı haline gelmektedir.
Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İletişim Fakültesinin düzenlediği ‘6. Uluslararası
Sakarya Kısa Film Festivali' ödül töreni düzenlendi.
Bu sene 6'ncısı düzenlenen ve sinemaya gönül vermiş üniversite öğrencilerini
desteklemeyi amaçlayan festival töreninde ödüller sahipleriyle buluştu. Sakarya
Millet Bahçesi'nde düzenlenen ödül törenine Sakarya Vali Yardımcısı Ersin
Emiroğlu, Sakarya Üniversitesi Rektörü Fatih Savaşan, Sakarya Üniversitesi
İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, ilçe belediye başkanları ve
çok sayıda sanatsever vatandaş katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın
okunmasının ardından başlayan program SAÜ Devlet Konservatuvarı ‘Türk
Sinemasında Unutulmayan Şarkılar' konseriyle geceye renk katarken solistliğini
Devlet Konservatuvarından Arş. Gör. Özge Zeybek'in yaptığı ve Yeşilçam'ın en
güzel şarkılarının seslendirildiği konser ile sanatseverler unutulmaz bir gece
geçirdi. Açılış konuşmalarının ardından ‘6. Uluslararası Sakarya Kısa Film
Festivali' ödülleri sahiplerine teslim edilirken Şemsi İnkaya ve Tamer
Levent'te, Türk sinemasına verdikleri katkılardan dolayı ödül aldı. Festivalde
kurmaca dalında birinciliğe ‘Şeker Gıda' filmiyle Ferman Narin, ikinciliğe
‘Tepetaklak Cinayet' filmiyle Çamran Azizoğlu, üçüncülüğe ise ‘Lekesiz' filmiyle
Mehmet Oğuz Yıldırım layık görüldü. Belgesel dalında ise ‘Oyuncakçı' filmiyle
Yağmur Kartal birinciliğe, ‘Seval' isimli eseriyle Ahmet Keçili ikinciliğe ve
‘Büyülü Fener Bekçileri' belgeseliyle Ferhat Zengin-Bahadır Kapır ikilisi
üçüncülüğe layık görüldü.
Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel,
“Üniversiteler bilim yuvalarıdır bilim deyince sadece tekniği anlamıyoruz,
sanayiyi anlamıyoruz. Aynı zamanda kültür-sanatı bilimin bir parçası olarak
görüyoruz. Sakarya Üniversitesi 'de kültür- sanata, sinemaya büyük bir katkı
olacağını düşündüğümüz böyle bir organizasyona ev sahipliği yaparak aslında genç
sinemacıları cesaretlendirmek için yola çıkmıştı. Bu yıl cesaretlendirme çapası
genç arkadaşlarımızı film çekmeye yöneltmek için cesaretlendirmek çapası
büyüyerek, gelişerek devam etti. İnşallah bu böylede devam edecek. Ben
Türkiye'nin her yerinden hatta dünyanın birkaç bölgesinden bu yarışmaya film
gönderen yarışmayı kazanan kazanmayan bütün arkadaşlarımızı tebrik ediyorum.
İnşallah bundan sonraki yıllarda daha büyük festivallerde daha güzel filmler
izlememizi sağlayacak arkadaşlarımızı tebrik ediyorum” dedi.
Ödül töreninde konuşan Sakarya Üniversitesi Rektörü Fatih Savaşan, “Bildiğimiz
gibi üniversitelerin 3 temel fonksiyonu var. Birincisi eğitim eğitimde Sakarya
Üniversitesi olarak sürekli yeni modeller deniyoruz. Gençlerin farklı
hedeflerini destekleyen bu yeni modelleri şükür ki Türkiye'deki yükseköğretim
alanlarına, diğer üniversitelere de model olarak ihraç etme kapasitemiz var. 3
gündür aslında faaliyetler devam ediyor; sergiler, söyleşiler, seminerler devam
ediyor. Pandemiye rağmen bu kültür şölenini iletişim fakültesi bizlere sundu
onlara müteşekkiriz. Elbette Kültür ve Turizm Bakanlığının katkıları bizi
cesaretlendiriyor. Çünkü bizim bir şekilde geçmişten geleceğe bir köprü kurmamız
lazım, bunun da yolu bir taraftan öğrencilerimizin film çekmeye başlamaları,
kurgularını, senaryolarını oluşturmaları diğer taraftan ise biraz önce
gördüğümüz gibi konservatuvarımızın konserini dinledik ortalama 40 yıl öncesini
de aslında günümüze taşıdılar. Bazılarımız için bunlar nostaljiydi ama bazı
öğrencilerimiz, gençler için de aynı zamanda geçmişten bugüne bir köprü oldu.
Devlet konservatuvarımıza da müteşekkirim. Bu festivalin inşallah şehri ile
bütünleşen Sakarya Üniversitesinin bir markası olacağını, ileriki yıllarda
uluslararası yönünün çok daha ağır basacağını, çok daha değerli yeni
yönetmenlere inşallah kapı aralayacağını düşünüyorum” diye konuştu.
Ödül törenine katıldığından dolayı mutluluk duyduğunu belirten Sakarya Vali
Yardımcısı Ersin Emiroğlu, “Bir kuşun özgürce uçabilmesi için kanatlarından biri
ilim, biri de sanat olmalı. Sakarya Üniversitesi bilim ve bu akşam burada
gördüğümüz ile şahit olduğumuzla, sanata katkısıyla toplumumuzu, gençlerimizi
uçuracak güce sahip. Ben böyle bir geceye şahitlik ettiğim için gerçekten
mutluluğumu dile getirmek istiyorum” şeklinde konuştu.
22 Ekim 2020
Kurmaca Film Jüri Üyeleri
Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel / Akademisyen (Jüri Başkanı)
Prof. Dr. Şükrü Sim / Akademisyen
Selman Kılıçaslan / Yönetmen
Atilla Cengiz / Yönetmen
Murat Tavlı / Oyuncu
Belgesel Film Jüri Üyeleri
Aydın Bağardı / Yönetmen (Jüri Başkanı)
Muhammed Emre Kaya / Oyuncu
Vadullah Taş / Sinema Yazarı
Dr. M. Sefa Doğru / Akademisyen
Doç. Dr. Mustafa Aslan / Akademisyen
20-22 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek olan 6. Sakarya Uluslararası Kısa
Film Festivali programı
Festival Programı
1. GÜN 20 Ekim 2020 Salı
12:00
Vefa ve Anma Ziyareti
Türk Sinemasının usta oyuncusu Sakaryalı Yıldırım Gencer’in Kabrini Ziyareti ve
Anma
14:00
Festival Açılışı
SAÜ Kongre Merkezi (Online)
15:00
Sergi Açılışı
Vadullah Taş Koleksiyonundan Türk Sinemasının En İyi 100 Filmi Seçkisi ve
Yıldırım Gencer Film Afişleri Sergisi
SAÜ Kongre Merkezi
16:00
Online Söyleşi - 1
Türk Sineması’nda Arayışlar ve Film Festivalleri
Konuk: Prof. Dr. Şükrü SİM
Moderatör: Doç. Dr. Mustafa ASLAN
19:00
Film Gösterimi
Bütün Saadetler Mümkündür
Yönetmen: Selman KILIÇASLAN
Millet Bahçesi
2. GÜN 21 Ekim 2020 Çarşamba
14:00
Online Söyleşi - 2
Sinema Endüstrisi ve Film Festivalleri
Konuk: Ali ÇALIŞIR
Moderatör: Doç. Dr. Mustafa ASLAN
16:00
Online Söyleşi - 3
Sinema ve Mekân İlişkisi; Bir Sinema Mekânı olarak Sakarya ve Hürrem ERMAN
Moderatör: Aynülhayat UYBADIN
Konuk: Mehmet ERMAN
19:00
Film Gösterimi
Festival Yarışma Filmlerinin Gösterimi
Millet Bahçesi
3. GÜN 22 Ekim 2020 Perşembe
14:00
Online Söyleşi - 4
Belgesel Film Yapımı
Konuk: Ayşe BÖHÜRLER
Moderatör: Aydın BAĞARDI
16:00
Online Söyleşi - 5
Senaryo Yazarlığı ve Film Yapım Süreçleri
Konuk: Birol GÜVEN
Moderatör: Prof. Dr. Yusuf ADIGÜZEL
19:00
Ödül ve Final Programı
Millet Bahçesi
Festival Açılış Filmi
Bütün Saadetler Mümkündür
Yönetmen - Selman Kılıçaslan
Senaryo - Selman Kılıçaslan
Görüntü Yönetmeni - İlker Berke
Kurgu - Ayhan Ergürsel, Abdulgafur Şahin, Naim Kanat
Müzik - Ömer Sinan, Ali Moğul
Yapımcı - Selman Kılıçaslan, Zülfikar Kürüm
Oyuncular - Kemal Uçar, Arif Erkin, Nilay Erdönmez, Ruhi Sarı
Sinopsis
Mühendislik öğrencisi Ali (21), okuduğu küçük şehirden ayrılarak Erasmus
projesiyle yurtdışına çıkma hayalleri kurar. Bununla beraber kendisini tanımaya
çalıştığı, hayata dair sorular sorduğu bir arayış sürecindedir. Sakin hayatı,
türkü kafede solistlik yapan Gülce’den hoşlanmasıyla beraber hareketlenir. Bir
hemşire adayı olan Gülce, yaşadığı maddi sıkıntılarını aşmak için Adapazarı’nın
eski mahallelerinden birinde yaşlı ve yalnız bir adamın bakıcılığını yapar.
Gülce’ye (23) yakınlaşarak onu tanımaya başlayan Ali, Mevlüt’ün (83) de
hikâyesine ortak olur. Ali arayışını bu karşılaşmanın eşiğinde sürdürür,
cevabını kitaplarda bulamayacağı bir soruyla beraber… Bütün saadetler mümkün
müdür?
Ali (21) is an engineering student and he dreams to go abroad with Erasmus
project, leaving behind the town that he lives in. At the same time he goes
through a searching period that he tries to know himself, asking questions about
life. His quiet life is stirred up upon his crash to Gülce who is singing in a
folk music cafe. Gülce is a nursing student and to get over her economic
problems she works as a caregiver to an old and lonely man in one of the old
neighborhoods of Adapazarı.
Ali is drawn to Gülce (23) and gets to know her; meanwhile he becomes involved
in Mevlüt’s (83) story too. Ali goes on his search on the threshold of this
encounter, asking a question to which he wouldn’t find an answer to… Is any
happiness possible?
Finalist ve Çevrimiçi Film Gösterim Seçkisi
Kurmaca
Çamaşır Suyu
Yönetmen - Büşra Bülbül
Senaryo - Bekir Bülbül & Büşra Bülbül
Görüntü Yönetmeni - Ebubekir Öztürk
Kurgu - Büşra Bülbül
Müzik - Büşra Kayıkçı
Yapımcı - Mayıs Film
Pusetteki bebeğiyle, merdiven silerek hayatını kazanmaya çalışan Sibel (30),
birikmiş kiralarından dolayı evden atılma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Bir
taraftan çöplükte çalışan kocası Yılmaz’a ulaşıp durumu çözmeye çalışırken, bir
taraftan da apartman dairelerini dolaşarak aylık merdiven parasını toplamaya
çalışacaktır.
Dur Bak Dinle Geç
Yönetmen - Muhammed Günaydın
Senaryo - Muhammed Günaydın
Görüntü Yönetmeni - Orkun Göntem
Kurgu - Tunçer Şengün
Müzik - Uğuralp Yalçınkaya
Yapımcı - Ecem Gündoğan, Canberk Emre İpek, Muhammed Günaydın
Resmi bir aracın içinde şoför Bekir (45), denetçi Selim Bey (45) ve Çağrı Bey
(35) denetleyecekleri son firmaya doğru gitmektedirler. Bekir bir yandan aracı
kullanırken bir yandan da bozuk şarj aletiyle telefonunu şarj etmeye çalışır.
Bekir, Selim’in arabadan indiği anda Çağrı’dan, denetime gidilen firmadan bir
şarj aleti istemesini rica eder. Ancak Selim bunu duyar ve Bekir’in bu talebi
kendi ahlaki değerleriyle çatışır. Selim için firmayla kurulacak bu olası rüşvet
ilişkisi, Selim’in Bekir’e yönelik acımasız tutumunu pekiştirir. Araç içindeki
konuşmalarda Selim Bekir’in üstüne gider. Bekir bir yerde dayanamaz ve üstü
kapalı bir şekilde Selim’i tehdit eder. Selim sessiz kalır. Bu süreçte Çağrı
görece Bekir’in yanında yer alır ve ortamı sakinleştirmeye çalışır. Denetlenecek
firmaya gelindiğinde Çağrı ve Selim arabadan inip firmaya doğru yürürler. Bu
anda Selim, Bekir’e olan öfkesini kusar ve sonrasında Çağrı’ya rüşvet
ilişkisinden kendisini uzak tutmaya verdiği önemi anlatır. Selim ve Çağrı
firmada denetim yaptıkları esnada Bekir telefonuna şarj etmekle uğraşır, iyice
siniri bozulur. Kendisine verilen sözün rahatlığı içinde arabadan iner ve şarj
aletini çöpe atar. Selim şirketin penceresinden Bekir’i görür. Denetim bittikten
sonra Selim, Bekir’e Çağrı’yla biraz dolaşacaklarını ve kuruma uğramadan, işleri
için erkenden gidebileceğini söyler. Selim ve Çağrı yürümeye başlar. Bekir
arabanın içinde bir süre bekler ve denetçilerin gittiklerinden emin olduktan
sonra araçtan iner ve çöp kutusuna doğru gider.
Esinti
Yönetmen - Yiğit Ege Yazar
Senaryo - Yiğit Ege Yazar
Görüntü Yönetmeni - Gürol Beşer
Kurgu - Yiğit Ege Yazar
Müzik - Ali Nuri Türkoğlu
Yapımcı - Yiğit Ege Yazar, Abdurrahman Halil Oğuz
Mehmet, eşi ve dört kızıyla Sakarya’nın küçük bir köyünde hayatını
sürdürmektedir. Büyük ama eski evlerinin içinde her daim bir rüzgar eser. Bir
tamirci olan Mehmet, her gün aynı saatte işe gider ve akşam aynı saatte gelir.
Eşi ve kızları ise tarlaya giderler ya da ev işleriyle ilgilenirler. Mehmet
aslında ailesine oldukça düşkündür, onları çok sever ancak sevgisini göstermekte
sorun yaşar. Mizacı sert ve agresif bir adamdır. Kızları ise her ne kadar ondan
korksalar bile ona hayrandırlar da. Mehmet içten içe her zaman kendi gibi
yetiştirebileceği bir erkek evlat istemiştir. Bir gün eşi Melahat’in hamile
olduğunu öğrenirler. Mehmet’in erkek çocuk olacağına dair hisleri uyanır.
Melahat nasıl bakacaklarına dair endişelense bile Mehmet mutludur. Melahat’e
kendine dikkat etmesini söyler ve tarlaya kendi yerine, büyük kızı Melek ve
küçük kızların birlikte gitmelerini söyler. Melahat, küçük kızlarını bir
radyoyla oynarken görünce kıyamaz, bunun için küçük olduklarına karar verir ve
tarlaya kendi gider. Melahat düşük yapar. Mehmet, çocuğunu kaybettiğine çok
üzülmüş sözünün dinlenmediğine çok sinirlenmiştir. Gömerken evladının erkek
olacağını öğrenmesi daha çok dokunur ona. Bu olay için Melahat’i ve kızları
azarlar, oynadıkları radyoyu parçalar. Kızların hepsi birbirlerini suçlarlar ve
araları açılır. Evin kapıları kapanır ve esinti kesilir. Hava almaya göl
kenarına çıkan Mehmet’in içi iyice sıkılmıştır, nefes almakta zorlanmaya
başlar.Bir arkadaşıyla duygularını paylaşmaya çalışsa da hem beceremez hem de
anlaşamaz. Kendini tekrar oğlunun mezarında bulur. Çaresiz bir hışımla önüne
çöküp kazarken toprağa yüz üstü devrilir. Mehmet artık her şeyi kabullenmiştir.
Parçaladığı radyoyu tamir edip kızlarına götürür.
Kazak
Yönetmen - Simay Yaykır
Senaryo - Simay Yaykır
Görüntü Yönetmeni - Furkan Yazgeç
Kurgu - Hakan Avcı
Müzik - Ömer Albayrak
Yapımcı - Simay Yaykır
Yıl 1917, I. Dünya Savaşı, Kafkas Cephesi. Musa, üst ideallere bağlı bir Osmanlı
subayıdır. Küçük müfreze birliğinin başında giriştiği çatışmadan yaralı kurtulan
tek askerdir. Terk edilmiş bulduğu bir dağ kulübesine sığınır. Bu civarda,
kendisi gibi birliğinden ayrı düşmüş Rus Subayı Viktor ile karşılaşır ve çatışma
çıkar. Musa, kendisinden beklendiği gibi düşmanını saf dışı ederek, oracıkta
canını almak ister. Ancak, Viktor’un gözlerine yansıyan insani korkuyu
hissedince vazgeçer. Buna rağmen, ölmek üzere olan Viktor’u karlar içinde
bırakmakta o an için bir tereddüt göstermez. Kulübesine dönerken duyduğu bir
kurt sesi Musa’yı sarsar ve soğuk vahşi doğanın acımasızlığı ile yüzleştirir.
Köpeğinin bile inleyerek bu duruma razı olmaması, Musa’yı bastırılmış insani
duygularına doğru dirençli bir yolculuğa çıkarır. Viktor’u kulübesine getiren
Musa, çelişkiler yaşamaktadır. Viktor, kendine gelip düşmanı tarafından
yarasının sarılarak bakıldığını anlayınca, buna bir anlam veremez. Bu durum,
Viktor’da duygusal çelişkileri ve içsel sorgulamaları başlatır. Bu sorgulama,
Musa’nın tavrının nedenini çözmekten çok, kendi iç dünyasında yaşadığı çelişkiye
vermek istediği bir cevaptır.
Lekesiz
Yönetmen - Mehmet Oğuz Yıldırım
Senaryo - Mehmet Oğuz Yıldırım
Görüntü Yönetmeni - Fırat Lita
Kurgu - Mehmet Oğuz Yıldırım
Müzik - Chopin - Prelude in E Minor (Op. 28 No.4)
Yapımcı - Mehmet Oğuz Yıldırım
Selma Hanım oğlunu evlendirmeye hazırlanan apartman görevlisinin ricasını
kıramayarak, vefat eden kocasının takımlarından birini vermeye karar verir.
Ceketin üzerinde bir leke fark eden Selma Hanım, özlediği kocasının anıları
arasında yalnızlığıyla mücadele ederken, bir yandan da onun hatırasını “lekesiz”
biçimde yaşatmaya çalışmaktadır.
Mrs. Selma decides to give one of her deceased husband’s suits to the
apartment’s janitor who needs it for her son’s marriage. Noticing a stain on the
jacket, Mrs. Selma struggles with her loneliness among the memories of her lost
husband and tries to keep her memories “stainless”.
Meryem Ana
Yönetmen - Mustafa Gürbüz
Senaryo - Mustafa Gürbüz
Görüntü Yönetmeni - Hakan Gencan
Kurgu - Özgüç Çiçek
Yapımcı - Mustafa Gürbüz, Ömer Kaya
Meryem Ana Müslümanlar ve Hıristiyanların uzunca yıllar bir arada yaşadığı bir
köydeki son Hristiyandır. Bir gün ölür ve müslüman köylüler Meryem Ana’nın
cenazesini nasıl defnedecekleri konusunda fikir ayrılıklarına düşerler.
Sarıçalı
Yönetmen - Adilet Baktybekov
Bu çalışma sarıçalı toplayan çocuklar hakkındadır. Dünya umrunda olmayan
çoocuklar arasında arkadaşlık, kıskançlık duyguları onların gerçek hayatı
anlayarak kendilerinin kim olduklarını öğrenmesine yardımcı olur.
The film describes children who are collecting barberry. Friendship and grudges
between these young boys show how they are overcoming and fighting the
challenges of life.
Şeker Gıda
Yönetmen - Ferman Narin
Senaryo - Kendal Öztürk - Ferman Narin
Görüntü Yönetmeni - Müfit Güzel
Kurgu - Ferman Narin
Müzik - Giuseppe Verdi-Kevin Mcload-Rimsky-Korsakov
Yapımcı - Serkan Erdoğan-Kendal Öztürk
Salih kendi halinde, yalnız yaşayan, monoton bir hayat süren bir mahalle
bakkalıdır. Bir gün bakkalda oturduğu sırada gelen bir siparişle Salih bu
monotonluktan çıkıp hayatının en travmatik gününü yaşayacaktır.
Salih is a neighborhood grocery living alone in a monotonous life. One day with
an order coming while Salih is sitting at the grocery store, he will come out of
this monotony and experience the most traumatic day of his life.
Tepetaklak Cinayet
Yönetmen - Çamran Azizoğlu
Senaryo - Çamran Azizoğlu
Görüntü Yönetmeni - Arda Üzmez
Kurgu - Unity Productıon / Selman Ecirli
Müzik - Furkan İlhan
Yapımcı - Cemil Nazlı, Çamran Azizoğlu
İrem bir gece evinde uyurken, gizlice eve giren bir katil tarafından, balta ile
vahşice katledilir. Bu olay ülkenin ve medyanın gündemine bomba gibi düşer.
Medyada “Asrın Cinayet Davası” olarak tanımlanan davanın hakimi, Hâkim Enver
bey, mesleki kariyerinin zirvesini yaşadığına inanarak davanın son duruşmasını
gerçekleştirir. Tanıklar dinlenir, deliller ortaya konur ve karar verilir.
Sadece bir cinayet aracı olan “Balta” tüm suç kendisine aitmiş gibi sanık olarak
yargılanır ve müebbet cezasına çarptırılır. Halk ve hukukçular bu karar ile
derin bir nefes alırken, baltayı kullanan katil dışarıda bir yerde gündemi takip
etmektedir.
Üç
Yönetmen - Bakaeva Ayat
Senaryo - Tolomus Canibekov
Görüntü Yönetmeni - Chyngyz Sulumbekov
Kurgu - Ayat Bakaeva
Müzik - Sunna Wehrmeijer “Away with the wind”, Gerrit Wunder “Don’t kill the
boy”
Yapımcı - Stambulbek Mambetaliev
Three migrants, who are deeply in debt, work in the Russian taiga. One day they
unexpectedly found gold, which seems to them, could solve out all their problems.
The finding changes their lives completely and irrevocably.
Belgesel
Ata Yurt
Yönetmen - Gulnara Aitmamatova
Senaryo - Azamat Asanbokov, Gulnara Aitmamatova
Görüntü Yönetmeni - Choro Nurseitov
Kurgu - Azamat Asanbokov
Yapımcı - Gulnara Aitmamatova, Azamat Asanbekov
Oruk Tam Köyünde kış ayında hava -32 dereceye kadar düşebiliyor. Yaşamanın
oldukça zor olduğu bu köyde öğrenciler, okula giderken kurtlarla
karşılaşabiliyor. Elektrik ve telefon bağlantısının olmadığı köyde, 35 aile
atalarından kalan bu yerde çiftçilik ile hayatlarını sürdürmektedir.
The village of Oruk Tam. In winter it is very cold here at -32 degrees. It is
very difficult to live/ in some cases, when schoolchildren go to school, wolves
meet on the way to them. Moreover, you will not find a telephone box there,
since you have not installed it yet, Between the two mountains live about 35
families who livestock.
Başka Vatanımız Yok
Yönetmen - Bayram Küçük
Senaryo - Bayram Küçük
Görüntü Yönetmeni - Bayram Küçük
Kurgu - Bayram Küçük
Yapımcı - Bayram Küçük
Afro Türkler, Osmanlı Devletine en erken 15. yüzyıl olmak üzere çoğunlukla 19.
yüzyılda Afrika’dan köle ticareti yoluyla tarım alanlarında çalıştırmak üzere
getirilmişlerdir. Afro Türkler, ağırlıklı olarak Ege bölgesinin verimli
topraklarında tarım işçisi olarak çalıştırılmış ve bu bölgenin kırsal
kesimlerine yerleştirilmişlerdir. Afro Türkler’e, Cumhuriyet’in ilanıyla
birlikte Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı verilmiştir. Kendilerini; Arap, Siyah
Türkler veya Afro Türkler olarak tanımlamaktadırlar. Günümüzde sayıları 5 ila 10
bin arasında olduğu tahmin edilen Afro Türkler’e, ten renkleri dışında
Afrika’dan hiçbir şey kalmamıştır.
Belgesel, Afro Türkler’in yaşantıları, sosyal olarak çektikleri zorluklar,
ötekileştirilmeleri ve uğradıkları ten ayrımcılığını ele alır. Toplumun onlara
bakışı, günlük yaşantıları ve anıları anlatılır. Afro Türkler, insanların onlara
laf atmalarından, bakıp gülümsemelerinden rahatsızlık duyarlar. Toplumda daha
fazla kabul görmek ve daha fazla tanınmak istemektedirler.
Büyülü Fener Bekçileri
Yönetmen - Ferhat Zengin, Bahadır Kapır
Görüntü Yönetmeni - Bahadır Kapır
Kurgu - Ferhat Barış Zengin
Müzik - AShamaluev
Yapımcı - Ferhat Barış Zengin
Tutkulu aşkların, sevgilerin, umutların, hayallerin, sıcacık dostlukların,
birlik ve beraberliğin adıdır Yeşilçam. Ömrü hiç durmadan hep yazarak geçen
senaristlerin, ışıkla karanlık arasında yaşayan rejisörlerin, dokunduğu
hayatlara ışık saçan yıldızların ve Beyoğlu’nun arka sokaklarında hayat bulan,
kimi zaman hüzünlendiğimiz, ağladığımız; kimi zaman sevindiğimiz, güldüğümüz
filmlerin adıdır Yeşilçam. Onlar çocukluğumuzun, gençliğimizin, unutamadığımız
hatıralarımızın kırık bir parçası olarak yer edindiler hayatlarımızda. Bir de
Yeşilçam sinemasında isimlerini bilmediğimiz, yüzlerini hatırlayamadığımız hatta
onları hiç tanımadığımız kişiler vardır. Bizi o renkli düşlerle, yıldızlarla
buluşturan kişiler… Onlar düş şatolarında büyülü fenerin ışığıyla beyaz perdeyi
hareketlendiren sinemamızın gizli kahramanları, dört duvar arasında Türk
sinemasına yıllarını vermiş emektar film makinistleridir.
Meryem Ana
Yönetmen - Hasan Ete
Senaryo - Hasan Ete
Görüntü Yönetmeni - Aziz Mustafa Doğan
Kurgu - Furkan Tetik
Yapımcı - Enez Ete
Eşinin vefatından sonra dağdan topladığı bitkilerle geçimini sağlayan ve 10
çocuğunu evlendiren Meryem Ana, kendisini yalnız bırakmamak için evlenmeyen tek
kızı ile olan yaşam mücadelesi anlatılmaktadır.
It tells the life struggle of Mother Mary who lives with her only daughter who
does not marry to leave her mother alone , who makes a living from collecting
herbs in the mountain after her husband’s death and marry off her 10 children.
Oyuncakçı
Yönetmen - Yağmur Kartal
Senaryo - Yağmur Kartal
Görüntü Yönetmeni - Cem Sarp, Yağmur Kartal
Kurgu - Yağmur Kartal, Egemen Çetinkaya
Müzik - Aykut Kırşan, Egecan İnce
Yapımcı - Yağmur Kartal
1930’lu yıllarda İstanbul’da doğmuş bir elektrik ustası olan Sabahattin Parlar
(90), Avşa adasındaki evinde elektrik kablolarından eski Osmanlı figürleri
yapmaktadır. Yaşadığı dönemin geçim dertleri nedeniyle uzun süre elektrik işinde
çalışmış olsa da içinde ukde kalan çocuk ruhlu naifliği onu bu oyuncakları
yapmaya başlamasıyla yeniden canlanmıştır.
Sabahattin Parlar (90), an electrician born in Istanbul in the 1930s, makes old
Ottoman figures from electrical cables in his house on Avşa island. Even though
he worked in the electrical business for a long time due to the livelihoods of
his time, his child-minded naivety, which remained sober, was revived when he
started making these toys.
Sonsuz Şükran
Yönetmen - Kamil Kerem Yıldırım
Senaryo - Kamil Kerem Yıldırım
Görüntü Yönetmeni - Ali Avlar
Kurgu - Kamil Kerem Yıldırım, Rabia Pınar
Müzik - Desert Caravan/ Aaron Kenny
Yapımcı - Kısa ca Film Atölyes
Konya’nın Beyşehir ilçesinin Hüyük bölgesinde kurulan Sonsuz Şükran Köyü’nün
10.yılı kapsamında, köyün kuruluş amacını, bölge insanlarının bu köyle
iletişimini, köyün Anadolu insanlarıyla yaptığı sanat çalışmalarını ve köyün 10
yılda ne kadar değiştiğini belgeselimizde konu alıyoruz.
Within the scope of the 10th year of the “Sonsuz Şükran Village” established in
the Hüyük region of the Beyşehir district of Konya, we focus on the purpose of
the establishment of this village, the communication of the people of the region
with this village, the art works of this village with the Anatolian people and
how the village has changed in 10 years.
Seval
Yönetmen - Ahmet Keçili
Görüntü Yönetmeni - Ahmet Keçili
Kurgu - Necati Öz
Müzik - Tony Anderson
Yapımcı - Nuri Cihan Özdoğan, Ahmet Keçili
Babasının 1980’lı yıllarda işlediği bir suçtan dolayı annesinin de hapse
girmesiyle cezaevinde dünyaya gelen Seval, ailesinin ve kendisinin yaşamış
olduğu tüm zorluklara rağmen çocuk ruhunu hiç yitirmeden Adana’nın Aladağ
ilçesinin dağlarında babası ve kedisi ile birlikte mütevazı bir yaşam
sürdürmektedir.
Seval was born in prison after her mother was imprisoned for a crime her father
committed in 1980’s. Seval, who has never lost her childlike despite all the
difficulties her family and herself have experienced, lives a humble life with
her father and her cat in Aladağ, mountains of Adana.
Uzaklar, Keşkeler ve Ömer
Yönetmen - Ömer Dişbudak
Kurgu - Ömer Dişbudak
Yapımcı - Ömer Dişbudak
Ömer, Suriye’den göç eden yüzlerce çocuktan biridir. Babası savaşta şehit olan
Ömer, ailesinin geçimini ayakkabı boyayarak sağlar. Gayreti, sevecenliği ve
dürüstlüğü ile bilinir Ömer. Öyle ki, şehrin ayakkabı boyatmak için aranan ismi
olmuştur. Ellerinin karasına aldırmadan tertemiz sever insanları, ve elbette bir
hayali vardır Ömer’in - Bisiklet almak.
Ömer is one of hundreds of children who immigrated from Syria. Ömer, who lost
his father in war, earns his family’s living by shining shoes. Ömer is known
with his effort, compassion and honesty. He is the first one to come to people’s
mind when they need to shine their shoes. He doesn’t mind the dirt on his hands,
he loves people with his pure heart and ofcourse Ömer has a dream - Buying a
bicycle.
Yeşilçam’ı Yaşayan Adam
Yönetmen - Mert İzgi
Senaryo - Mert İzgi
Görüntü Yönetmeni - Mert İzgi
Kurgu - Aslı Yeşilyurt, Berat Bingöl
Müzik - Chris Zabriskie - Prelude No. 8
Yapımcı - Mert İzgi
Siirt’te başlayan sinema aşkı Vadullah Taş’ı, büyülü bir arşiv dünyasına davet
etmişti. Günümüzde kaybolan değerlerimize sahip çıkan nadir kişilerden olan
Vadullah Taş, sinemamıza dair ve Yeşilçam’a ait binlerce arşivi dünyasında
barındırıyor.
Yeni Baştan
Yönetmen - Taha Ovacı
Görüntü Yönetmeni - Yavuz Yıldız, İbrahim Tuna, Serhat Evin
Kurgu - Sinan Demir, Taha Ovacı
Müzik - Audio Network
Yapımcı - Rumman Grup
Yaşadıkları her türlü acı ve zorlu yaşam tecrübelerine rağmen ayaklarının
üzerinde duran ve aileleri için mücadele eden dört mülteci kadının hikayesi
The story of four refugee women who stand on own feet despite all their painful
and difficult life experiences and struggle for their families.
6. Uluslararası Sakarya Kısa Film Festivali Katılım Koşulları ve Başvuru
Belgeleri
1- Uluslararası Sakarya Kısa Film Festivali, Türkiye’de ve Türkiye dışında
lisans düzeyinde eğitim gören bütün üniversite öğrencilerinin katılımına
açıktır.
2- Festivale kurmaca ve belgesel dalında çekilen kısa filmlerle başvurulabilir.
3- Festivale katılım ücretsizdir.
4- Süresi 25 dakikayı aşmayan ve 1 Ocak 2018 tarihinden sonra çekilmiş filmler
festivale başvurabilir.
5- Bir yarışmacı festivale birden fazla film ile başvurabilir.
6- Başvurusu yapılan filmler için bir çekim formatı kısıtlaması yoktur.
7- Festivale katılım online olarak gerçekleştirilecektir. Katılımcılar
belgelerini Wetransfer üzerinden filmfest@sakarya.edu.tr adresine
göndereceklerdir. Wetransfer üzerinden gönderilecek belgeler:
Film
Künye
Sinopsis
Yönetmen biyografisi
Yönetmenin öğrenci belgesi
En az iki çekim arkası fotoğrafı ya da iki dakikayı aşmayan çekim arkası
görüntüsü
Katılımcılar ayrıca bir başvuru formu doldurmayacaklardır. Belgeleri içeren
dosya beyan olarak kabul edilecektir. Eksik belge gönderen katılımcıların
başvurusu geçersiz sayılacaktır.
8- Son başvuru tarihi 5 Ekim 2020‘dir.
9- Festivale başvurusu yapılan filmler ön jüri tarafından değerlendirilecektir.
Ön jürinin değerlendirmesi sonucunda kurmaca ve belgesel dalında ilk ona kalan
filmler, ana jürinin değerlendirilmesine sunulacaktır. Finale kalan filmler,
festival ve Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi web sayfalarından
duyurulacaktır.
10- Eser sahibi filmin telif hakları konusunda her türlü hukuki ve cezai
sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul eder. Yarışma’ya gönderilecek kısa
filmlerdeki özgün olmayan metin, görüntü, müzik, vb. kullanımlarından doğacak
her türlü telif hakları ile ilgili konular Eser Sahibinin sorumluluğundadır.
11- Gönderilen eserler Festival Kurulu tarafından yalnızca festival ve yarışma
amacına uygun olarak kullanılacaktır. Festival Kurulu, gönderilen filmlerin
ticari amaçlarla kullanılmayacağını taahhüt eder.
12- Kurmaca ve belgesel dalındaki filmler ayrı kategoriler halinde
değerlendirilecektir. İki kategoride de ilk üçe kalan filmlerin hak sahipleri
para ödülü, plaket ve katılım sertifikası elde edecektir. Sakarya Üniversitesi
öğrencilerinin değerlendirmesi sonucunda en yüksek puanı alan kurmaca ve
belgesel filmin hak sahipleri ise Öğrenci Özel Ödülü’nün sahibi olacaktır.
Kurmaca ve belgesel dalında ödüller:
Birinciler 5000 TL
İkinciler 3000 TL
Üçüncüler 2000 TL
Küresel salgın ve benzeri hususlardan kaynaklanabilecek özel durumlar karşısında
Festival Düzenleme Kurulu’nun söz konusu tarihlerde değişiklik yapma ve
festivali iptal etme hakkı saklıdır.